آغاز واکسیناسیون مبتلایان به اوتیسم در خراسان رضوی

مدیرعامل انجمن اوتیسم خراسان رضوی گفت: واکسیناسیون افراد بالای ۱۸سال مبتلا به اوتیسم علیه کرونا در خراسان رضوی آغاز شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، آرزو حیدریان مدیرعامل انجمن اوتیسم خراسان رضوی گفت: در نوبت اول حدود ۲۰ نفر از آغاز واکسیناسیون مبتلایان به اوتیسم علیه کرونا در خراسان رضوی مبتلایان به اوتیسم که بیش از ۱۸ سال سن دارند، علیه کرونا واکسینه می‌شوند و این در حالی است که بیشتر مبتلایان به اوتیسم کودک هستند و شرایط واکسیناسیون را ندارند.

او افزود:کودکان مبتلا به اوتیسم امکان رعایت دستورالعمل های بهداشتی را ندارند لذا خطر ابتلا به کرونا و مرگ و میر در بین آن‌ها بیشتر است.

مدیرعامل انجمن اوتیسم خراسان رضوی ادامه داد: هم اکنون حدود ۲۵۰ بیمار مبتلا به اوتیسم در سنین نوزادی تا ۲۵ سالگی در خراسان رضوی از خدمات و حمایت‌های انجمن اوتیسم استان که از سال ۸۷ فعالیت خود را آغاز کرده، برخوردارند.

حیدریان بیان کرد: با پیگیری‌های انجام شده و با همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی از خرداد ماه امسال خدمات دندانپزشکی و همچنین خدمات کاردرمانی و گفتاردرمانی کودکان اوتیسم زیرپوشش بیمه قرار می‌گیرد.

او فرهنگ سازی و آگاهی بخشی به والدین پیرامون آموزش و درمان مبتلایان به اوتیسم را یکی از محور‌های انجمن اوتیسم خراسان رضوی دانست و تصریح کرد: از مادران دارای فرزند مبتلا به این بیماری درخواست می‌شود ضمن به عضویت درآوردن فرزندشان در این انجمن از امکانات و خدماتی که در اختیارشان قرار خواهد گرفت، استفاده کنند.

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار