روشنی:

ماماها ۸۷ درصد هزینه‌های درمانی را کاهش می دهند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : بر اساس شعار امسال و آمار‌های موجود ماما‌ها می‌توانند تا ۸۷ درصد از هزینه‌های درمانی را کاهش دهند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، روشنی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : نقش ماما‌ها در فرزند آوری در شرایط کنونی بسیار حائز اهمیت بوده و مورد توجه است.

او گفت : خوشبختانه با اجرای طرح تحول سلامت اقدامات خوبی در راستای بهبود شرایط فیزیکی مراکز زایمان و راه‌اندازی مراکز LDR صورت گرفته است.

روشنی افزود : در خصوص آموزش در حوزه مامایی لازم است سطح آموزش را بالا ببریم تا بتوانیم از علم روز در این زمینه برخوردار باشیم.

او افزود : در بحران شیوع بیماری کووید ۱۹، ماما‌ها تلاش‌های بسیاری در راستای حفظ سلامت مادر و نوزاد انجام دادند.

روشنی ادامه داد : در یک سال اخیر شیوع بیماری کووید ۱۹ تعداد ۹۳۴ مادر مبتلا به کرونا شناسایی شده و تحت مراقبت‌های درمانی و مامایی قرار گرفتند.

او افزود : در همین دوره تعداد ۴۷ نوزاد مبتلا به کووید ۱۹ شناسایی شده که خوشبختانه با تلاش‌های کادر درمان و مامایی به سلامت از بیمارستان مرخص شدند.

محمد باقر حیدری، رئیس سازمان نظام پزشکی استان کرمانشاه گفت : در فرهنگ غرب کشور ماما را مادر دوم نوزاد می‌پندارند که این به معنای توجه و اهمیت به جایگاه ماما است.

او گفت : از زحمات تمامی ماما‌ها که باعث شدند شاخص‌های کشور ایران از نظر بهداشت مادر و نوزاد ارتقاء یابد تقدیر و تشکر میکنم.

حیدری افزود : میزان مرگ مادر با مراقبت‌هایی که صورت گرفته است نسبت به قبل از انقلاب کاهش چشمگیری داشته که از افتخارات جامعه مامایی می‌باشد.

حجت الاسلام محبی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : اولین کسی که یک نوزاد پس از تولد می‌بیند و احساس می‌کند ماما‌ها هستند و این وظیفه بسیار بزرگی است که به دوش ماما‌ها می‌باشد.

او گفت : ارزش کار ماما‌ها بسیار حساس و مهم بوده که آجر اخروی بالایی داشته و از خدای متعال برای همه این عزیزان سلامتی و جزای خیر خواهانم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار