راه‌اندازی سامانه سرویس‌های شهروندی بیمه سلامت

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، امید قادری مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه از راه‌اندازی سامانه سرویس‌های شهروندی بیمه سلامت برای بیمه‌شدگان با هدف ارائه خدمت بهتر خبر داد و گفت : این سامانه به منظور تسهیل ارایه خدمات به بیمه‌شدگان و با هدف کاهش کاربرد دفترچه‌های کاغذی و نسخه‌نویسی الکترونیک راه‌اندازی شده است.

او با بیان اینکه این سامانه دارای قابلیت‌هایی است، گفت : احراز هویت بیمه شده براساس شماره ملی و شماره تلفن همراه، امکان مشاهده اطلاعات هویتی و بیمه‌ای، امکان تمدید اعتبار بیمه، امکان مشاهده تمام نسخ و ریزخدمات تجویزی و قابل ارائه به بیمه شدگان از جمله این قابلیت‌ها است.

قادری افزود: بیمه شدگان می‌توانند جهت ورود به سامانه و بهره گیری از قابلیت‌های آن به نشانی: https://eservices.ihio.gov.ir/esc مراجعه کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه با اشاره به کاهش کاربرد دفترچه‌های درمانی، افزود: در صندوق روستاییان و عشایر، از ابتدای خرداد، دفترچه‌های کاغذی چاپ نمی‌شود و مراکز بهداشتی درمانی نسخه نویسی الکترونیک را اجرا می‌کنند.

او ادامه داد: همه بیمه شدگان می‌توانند از طریق سامانه یکپارچه تلفنی ۱۶۶۶ هرگونه سوال، نظر، پیشنهاد و شکایتی که در خصوص بیمه سلامت دارند، از این طریق اعلام و پیگیری کنند.

قادری گفت: افراد می‌توانند با شماره گیری کد دستوری#۱۶۶۶* از استحقاق درمان خود مطلع شوند

پرداخت ۴۳۵  میلیاردتومان هزینه به بیمه شدگان

امید قادری گفت : در سال ۹۹ برای درمان (بستری، بستری موقت، سرپایی وسطح ۱ روستائیان) ۴۳۵ میلیاردتومان هزینه پرداخت شده است دراین مدت بیمه شدگان ۳ میلیون و ۴۹۵ هزارباربه مراکز درمانی مراجعه داشته اند.

او گفت : ۸۱ درصد هزینه‌های درمانی درمراکز دانشگاهی پرداخت شده است که ۵۱ درصد مراجعات را شامل می‌شود.

قادری افزود: امسال و با هدف اجرای طرح نسخه نویسی ونسخه پیچی الکترونیک، دفترچه‌های کاغذی بتدریج چاپ نمی‌گردد بنحوی که ازابتدای اردیبهشت ماه صندوق بیمه سلامت همگانی، از ابتدای خردادماه صندوق بیمه روستاییان وعشایر و نهایتا ازابتدای تیرماه در سایر صندوق‌های بیمه‌ای (کارکنان دولت، سایر اقشار وایرانیان) دفترچه‌های کاغذی صادر نمی‌گردد و بیمه شده درمراجعه به مراکز و موسسات درمانی به دفترچه درمانی نیاز نداشته وصرفا با ارائه شماره وکارت ملی بصورت الکترونیک ویزیت شده و خدمات تشخیصی-درمانی را دریافت خواهدکرد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.