رهایی گروگان ۲۷ ساله در کمتر از ۱۰ ساعت

مرد ۲۷ ساله‌ای که به علت اختلاف مالی از منزلش ربوده شده بود، در کمتر از ۱۰ ساعت نجات یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،سرهنگ محمد نادربیگی، رئیس پلیس آگاهی استان البرز  گفت : در ساعت ۱۰:۳۰ دقیقه ۱۸ اردیبهشت ماه مرکز پیام خبر از وقوع یک مورد آدم ربایی در منطقه ۴۵ متری گلشهر را داد، که در آن مرد ۲۷ ساله‌ای توسط سرنشینان یک دستگاه خودرو پژو ۲۰۷ با پلاک مخدوش از جلوی درب منزلش ربوده شده است.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز   افزود:  بلافاصله ماموران اداره مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی در صحنه وقوع جرم حضور یافته و در تحقیقات از همسر ربوده شده و اهالی و کسبه محل محرز شد که ۳ سرنشین یک خودرو پژو ۲۰۷ که نقاب مشکی بر صورتشان بود با استفاده از گاز اشک آور و با توسل به تهدید و زور نامبرده را ربوده و متواری شدند.

سرهنگ نادربیگی گفت: کارآگاهان با انجام تحقیقات پلیسی و تجزیه و تحلیل اظهارات مربوط به شاهدان حاضر در صحنه جرم مطلع شدند که آدم ربا‌ها با انگیزه مالی اقدام به گروگانگیری کرده و فرد ربوده شده طلبکارانی دارد که یکی از طلبکاران وی که مالک خودرو پژو ۲۰۷ است، ساکن یکی از شهر‌های شمالی است.

او افزود: بلافاصله طی استعلام از شماره پلاک خودرو، مشخص شد که آخرین بار در منطقه تهران پارس تردد داشته، بنابراین کارآگاهان با مالک خودرو تماس گرفته که وی از موضوع آدم ربایی اظهار بی اطلاعی کرد، اما پس از چندین بار مکالمه و ارسال پیام و مذاکره و بهره گیری از ترفند‌های گوناگون که همراه با هشدار‌های پلیسی به وی که او را به عواقب جرم آدم ربایی و مجازات‌های ناشی از آن آگاه می‌کرد از وی خواسته شد که گروگان خود را رها کرده و اختلافات مالی را از مجرای قانونی پیگیری کند.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز گفت: پس از مکالمات طولانی کارآگاهان با نامبرده، وی مدعی شد مبلغ ۳۰ میلیارد ریال از فرد ربوده شده طلب دارد که چندین مرحله با شکایت و وساطت موفق به دریافت طلب خود نشده و الآن نیز اطلاعی از آدم ربایی ندارد و منکر هرگونه گروگانگیری شد، اما مذاکرات با وی همچنان ادامه داشت و پلیس با بیان این که در جریان کلیه اقدامات مجرمانه وی قرار دارد و چنانچه فرد ربوده شده رها نشود، به زودی دستگیر خواهد شد، در نهایت در کمتر از از ۱۰ ساعت از زمان وقوع جرم، فرد ربوده شده را در یکی از روستا‌های حوالی شهرستان قزوین رها کرده و سرنشینان خودرو متواری شدند.

او افزود: کارآگاهان به محل رهایی گروگان اعزام و وی را در حالی که مورد ضرب و شتم قرار گرفته و با دست و پای بسته کنار جاده رها شده بود مشاهده و وی رابه استان البرز انتقال دادند.

سرهنگ نادربیگی گفت: اقدامات تکمیلی برای شناسایی محل اختفاء متهمان و دستگیری آن‌ها در دستور کار پلیس آگاهی استان البرز قرار دارد که متعاقبا اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.