آغاز رسیدگی به تخلفات دیدار‌های دربی و سپاهان - پرسپولیس

رسیدگی سریع و قاطعانه به تخلفات ۲ بازی جنجالی توسط کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال آغاز شد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، به دنبال دستور صریح رئیس فدراسیون فوتبال مبنی بر برخورد قاطعانه کمیته انضباطی با درگیری‌های رخ داده در دو بازی حساس لیگ برتر که به اعتبار و وجهه فوتبال در سطح جامعه خدشه وارد کرده و تنش‌های زیادی را به وجود آورد، کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، رسیدگی به تخلفات رخ داده را آغاز کرد.

ابوالفضل حسن زاده محمدی رئیس کمیته انضباطی در این رابطه گفت: با ابراز تاسف از اتفاقات ناپسند و دور از شان جامعه فوتبال در دو بازی لیگ برتر در بازی‌های سپاهان - پرسپولیس و استقلال - پرسپولیس اعلام می‌کنیم که بدون اغماض با متخلفان، عوامل و تحریک‌کنندگان این اتفاقات مطابق مقررات برخورد خواهیم کرد. با توجه به دستور صریح ریاست محترم فدراسیون، برای حواشی هر دو مسابقه پرونده تشکیل شده است.

رئیس کمیته انضباطی تاکید کرد: درباره مسائل مربوط به بازی سپاهان و پرسپولیس از مدیران عامل دو باشگاه برای حضور در این کمیته دعوت کرده‌ایم. طبق گزارش نماینده فدراسیون به هفت نفر از بازیکنان و عوامل دو تیم که در تنش و بدرفتاری‌ها نقش داشتند ۴۸ ساعت مهلت داده شد تا دفاعیات خود را به کمیته انضباطی ارسال کنند.

رئیس کمیته انضباطی درباره حواشی دربی پایتخت گفت: طبق گزارش ناظر و داور مسابقه، درباره پرونده بازی پرسپولیس و استقلال هم چهار نفر با توجه به نقشی که در درگیری‌های زننده فیزیکی داشتند برای ارائه توضیحات فراخوانده شده‌اند. پس از بررسی پرونده در اسرع وقت احکام مربوطه درباره هر دو بازی صادر خواهد شد.

رئیس کمیته انضباطی در ادامه تاکید کرد: با توجه به دستور ریاست فدراسیون، بدون شک طبق مقررات برای برخورد قاطعانه و بدون مماشات با متخلفان انضباطی، از حداکثر ظرفیت‌های قانونی برای برخورد با متخلفان استفاده خواهیم کرد. این رویه تا پایان مسابقات لیگ و فصول بعد هم در دستور کار ارکان قضایی فدراسیون خواهد بود.

۴ نفر از سرخابی‌ها و مدیران عامل پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی احضار شدند

درخصوص تخلفات بازی سپاهان و پرسپولیس؛ احسان کوراهیه، سید جلال حسینی، حسین کنعانی‌زادگان، سعید آقایی از تیم پرسپولیس و محمدرضا حسینی، یاسر جمالی، عزت‌الله پورقاز از تیم سپاهان تا چند روز آتی تصمیم گیری خواهد شد.

در خصوص تخلفات بازی تیم‌های استقلال و پرسپولیس نیز از مهدی ترابی، فرشاد فرجی، محمد نادری و بهزاد غلامپور جهت حضور در جلسه کمیته انضباطی در تاریخ ۱۴۰۰/۰۲/۲۷ دعوت به‌عمل آمده است.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
تا varتو این لیگ نیاد همین اش و همین کاسه هست ولی خوب بود اون پول مفتی حدود 120میلیارد تومن رو که به ویلموتس میدن کمتر یک پنجمش رو خرج خرید var میکردن!!
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۰:۵۲ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
حکم از الان معلومه
جریمه نقدی و تذکر
هیچکس محروم نمیشه
یک توافق برد برد
بخصوص ورژن جدید اسمون
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۹:۵۷ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
سلام با آرزوی سلامتی برای همه عزیزان .
یک پیشنهاد داشتم برای جلوگیری از درگیریهای و حواشی بین دونیمه و در پایان هر مسابقه
همانگونه که شاهد بودیم در پایان بازی سپاهان و پرسپولیس در هنگام خروج از زمین و در تونل و راهرو منتهی به رختکن حواشی و درگیری بودجود آمد که با یک روش ساده میتوان از این حواشی و درگیریها جلوگیری کرد .
پیشنهاد میشود پس از سوت داور در پایان هر نیمه بازی و آخر مسابقه ( بازیکنان تیم میزبان در قسمت محل زمین خود مسقر شوند ) یک کمک داور و داور وسط همراه این بازیکنان باشد و داور دیگر با بازیکنان تیم مهمان بهمراه مربی و کادر فنی ظرف سه دقیقه سریعا زمین بازی را ترک کرده و به رختکن بروند سپس بازیکنان تیم میزبان اجازه خروج دارند که آنهم باید ظرف کمتر از سه دقیقه به رختکن بروند .
ضمنا اگر تخلفی در این موارد برای ایجاد هر نوع حواشی ایجاد شد حداقل جریمه ممکن محرومیت سرمربی و سرپرست و کاپیتان تیم باشد و اگر مسایل بغرنج تری بود کمیته انظباطی تصمیم بگیرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۴ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
جوری حکم میکنند که تیم وزارتی خوشش بیاد
آخرین اخبار