تولیت آستان قدس رضوی:

مدیریت ۱۷ ماهه در مهار کرونا شبیه به معجزه است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی گفت: حدود ۱۷ ماه شرایط بحرانی و بسیار سخت، مدیریت خوب مهار کرونا در چنین شرایطی بیشتر به معجزه شبیه است.


به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی در دیدار وزیر و جمعی از مدیران ارشد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که با حضور استاندار خراسان رضوی در تالار ولایت حرم مطهر رضوی انجام شد، گفت: حدود ۱۷ ماه شرایط بحرانی و بسیار سخت و پیچیده‌ای که همه مردم کشور با پدیده‌ای خطرناک و عجیب روبرو بودند مجموعه کادر پزشکی و درمان کشور بسیار خوب مدیریت شد، آن‌هم در شرایطی که کشور با تحریم‌های ظالمانه و غیرانسانی دشمنان روبه‌رو بود، توفیق اداره و مدیریت خوب مهار کرونا در چنین شرایطی بیشتر به معجزه شبیه است.

 

او به نقش حمایت‎های بی‌دریغ رهبر معظم انقلاب در شکل‌گیری وفاق ملی و کسب توفیق در مهار ویروس کرونا در کشور اشاره و افزود: رهبر معظم انقلاب با هوشمندی تمام، بسیاری از موانع را از پیش پای مسئولان و سیاست‌گذاران کشور برداشتند و بابیان و عمل خود مسئولان را در مقابله با این ویروس منحوس کمک کردند که باید قدردان آن باشیم.

تولیت آستان قدس رضوی بابیان اینکه رهبری معظم انقلاب تمام مسئولان را به همکاری با ستاد کرونا سفارش و خود بیش از همه با این ستاد همکاری کردند، ادامه داد: رهبری، مردم و مسئولان را مکلف به اجرای سیاست‌های ستاد کرونا کردند و خود پیش از همه به این سیاست‌ها عمل کردند، مجالس مذهبی ایشان در ایام ماه محرم و فاطمیه الگویی از برگزاری مراسم مذهبی همراه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بود، که نشان داد می‌شود ضمن رعایت کامل ضوابط بهداشتی، مراسم مذهبی را نیز برگزار کرد؛ این امر برآمده از آن نگاه فقهی کارآمد و به‌روز است که برای فقه ما بسیار ارزشمند است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی بیان کرد: اینکه حدود دو سال است رهبری معظم به حرم مطهر رضوی مشرف نشدند، رهبری معظم انقلاب مقید بودند هرسال برای زیارت به مشهد مقدس مشرف شوند و از این مضجع نورانی نشاط و روحیه معنوی کسب کنند، اما برای عمل به مصوبات ستاد کرونا دو سال است که به حرم مطهر مشرف نشده‌اند.

او بابیان اینکه دانشمندانی که در عرصه ارتقای علمی کشور ازجمله تولید واکسن کرونا تلاش می‌کنند را باید بزرگ بداریم و تکریم کنیم، تصریح کرد: دستاورد‌های علمی دانشمندان و متخصصان کشور باید در جامعه به‌خوبی بازتاب پیدا کند تا شور، نشاط و هیجان مثبت برای کسب این توفیقات در جامعه ایجاد شد.


 
سعید نمکی وزیر بهداشت گفت: با نگاه کارشناسی اعلام می‌کنم که پیک چهارم کرونا را پشت سر گذاشتیم و تقریبا هیچ استانی وجود ندارد که روند بیماری در آن کاهشی نباشد.


او افزود: با توجه به اینکه نسبت به سهمگین بودن موج ویروس کرونا انگلیسی اشراف داشتم، یکی از نذرهایم این بود که هر وقت احساس کردم پیک آن را با موفقیت گذراندیم، برای سپاس از این مرحمت ویژه الهی خدمت امام رضا (ع) مشرف شوم.


وزیر بهداشت ادامه داد: این ارادت و دلبستگی به امام هشتم (ع) از روز ابتدایی قبول مسئولیت در وزارت بهداشت همواره تکیه گاه من بوده است.


نمکی در ادامه به تصمیم سال گذشته ستاد ملی مقابله با کرونا برای ایجاد محدودیت در زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) اشاره و بیان کرد: یکی از سخت‌ترین تصمیمات ما اتخاذ تصمیم برای بستن این حرم مطهر رضوی بود، چرا که می‌دانستیم بستن درِ خانه معشوق به روی عشاق چقدر تلخ است، اما راهی جز این نداشتیم و باید برای حفظ سلامت مردم این اقدام را انجام می‌دادیم.

او تصریح کرد: هرچند چرخش ویروس در شهر‌های دیگر گرفتاری‌هایی را ایجاد کرد و می‌توانست در شهر مشهد هم ایجاد کند، اما میزان ابتلا در این شهر زیارتی به مراتب کمتر از حد انتظار ما بود که نشان از درایت، مدیریت و نظارت بسیار خوب مسئولان مختلف این استان دارد.

 

انتهای پیام//م‌.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.