فروش تلفن همراه قبل از انجام این کار‌ها ممنوع!

پیش از فروش تلفن قدیمی کاربران باید مطمئن شوند داده‌هایشان به طور کامل حذف و حریم خصوصی آن‌ها حفظ خواهد شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از تک مگ؛ ما سالانه حدود ۵۰ میلیون تن زباله الکترونیکی تولید می‌کنیم. این تعداد به دلیل افزایش مصرف، چرخه عمر کمتر محصول و تعمیرات کمتر وسایل الکتریکی و دور انداختن آن‌ها در حال افزایش است و بیشتر این زباله‌های الکترونیکی در محل دفن زباله سوزانده یا دفع می‌شوند. در سال ۲۰۱۹، فقط ۱۷.۴ درصد از زباله‌های الکترونیکی بازیافت شد که ارزش این مواد ممکن است تا ۶۵ میلیارد دلار از ارزش بالقوه مواد اولیه باشد. به جای اینکه تلفن خود را در سطل آشغال بیندازید، می‌توانید آن را بازیافت کنید، بفروشید یا اهدا کنید. این بهترین کار برای محیط زیست است، اما مطمئن شوید که از حریم خصوصی شما نیز محافظت می‌شود.

قبل از شروع این فرآیند، با پیروی از چند توصیه برای کاربران iPhone و اندروید، از داده‌های خود پشتیبان تهیه کنید و قبل از حذف همه چیز از تلفن قدیمی، هرچیزی را که به آن در تلفن جدید احتیاج پیدا خواهید کرد را نگه دارید.


بیشتر بخوانید


چندین مرحله وجود دارد که می‌توانید انجام دهید تا مطمئن شوید همه داده‌های شما خارج شده و غیرقابل دسترسی هستند:

جفت کردن همه دستگاه‌ها

هرگونه اتصال بلوتوث را به ساعت‌ها، هدفون‌ها یا سایر دستگاه‌هایی که به تلفن خود متصل می‌کنید، قطع کنید.

حفاظت از حریم خصوصی هنگام فروش تلفن همراه

از کلیه خدمات خارج شوید

برای کاربران آیفون، این شامل iMessage و App Store است. همچنین باید آیفون خود را از حساب Apple خود نیز جدا کنید. بهتر است از سایر سرویس‌های مرتبط مانند فیسبوک یا توئیتر خارج شوید.

رمزعبور‌ها را از مرورگر‌ها حذف کنید

اگر اطلاعات ورود به سیستم خود را در مرورگر‌های تلفن ذخیره می‌کنید، برای حذف این اطلاعات نیز کمی وقت بگذارید.

حفاظت از حریم خصوصی هنگام فروش تلفن همراه

حساب‌های خود را غیرفعال کنید

این بیشتر از مدل‌های اندرویدی برای تلفن‌های اپل صدق می‌کند. کاربران آیفون باید تلفن‌های خود را از حساب‌های iCloud و iTunes خارج کنند. Activation Lock را خاموش کرده و دستگاه‌های خود را از حساب Apple خود نیز جدا کنید. همچنین بهتر است قبل از تنظیم مجدد تلفن، از حساب Google خود خارج شوید.

حفاظت از حریم خصوصی هنگام فروش تلفن همراه

داده‌های خود را با تنظیم مجدد کارخانه حذف کنید

این مرحله نشانگر‌های داده‌های شما را پاک می‌کند. برای گوشی‌های آیفون: به تنظیمات، سپس عمومی، سپس تنظیم مجدد بروید، سپس پاک کردن همه محتوا را انتخاب کنید؛ و برای تلفن‌های اندرویدی به تنظیمات، سپس حریم خصوصی، سپس تنظیم مجدد داده‌های کارخانه بروید، سپس تنظیم مجدد تلفن را انتخاب کنید.

سیم کارت را بیرون بیاورید

سیم کارت، اطلاعات مربوط به شما و تلفن همراه شما را شامل می‌شود، از جمله شماره تلفن‌ها، پیام‌های متنی، اطلاعات صورتحساب و استفاده از داده‌ها. هنگامی که تلفن خود را می‌فروشید، مالک جدید به سیم کارت خود احتیاج دارد؛ بنابراین هیچ دلیلی وجود ندارد که آن را در تلفن خود بگذارید.

حفاظت از حریم خصوصی هنگام فروش تلفن همراه

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۸ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
گوشی با دینامیت منفجر بشه و با غلطک روش رفت بهتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۰ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
اطلاعات خوبی بود باید موقع خرید خوب حواسمون را جمع کنیم
Iran (Islamic Republic of)
Mr
۱۲:۵۸ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
با سلام
من چکار کنم که اطلاعات (چت و تصاویر و...)واتساپم بر نگرده میخوام گوشیمو بفروشم.چکار کنم ب طور کلی حذف شوند.خواهش میکنم اگر کسی میدونه راهنمایی‌کنید ممنون.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
عکسها و فیلمها رو از گوشی cut کنی تو کامپیوترت بهتره تا اینکه کپی کنی و بعد حذفشون کنی چون اینطوری فابلیت بازیابی نداره ، بعد واتس اپ روهم همون حذفش کنی کافیه ، ولی باز اگه دیلیت اکانت کنی بهتره ، بعد گوشیت رو هم کلا بزن رو تنظیمات کارخانه ، اما بازم به یک اشنا بفروشی بهتره .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۶ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
اول ریست فکتوری
سپس برای این که مطمئن شوید که اطلاعات شما بر نمی گردد شروع به ضبط فیلم از مکان بی اهمیتی بکنید مثلا دوربین را بکذارید روی زمین که از صفحه مشکی فیلمبرداری کند. فیلمبرداری را آنقدر ادامه دهید که کل حافظ پر شود. کار تمام است و امکان بازگشت اطلاعات بسیار کم می شود ولی اگر می خواهید نزدیک به صد درصد اطلاعات غیر بازگشت باشد فیلم ضبط شده (همان فیلم از صفحه مشکی ) را پاک کنید و تا سه بار این کار یعنی فیلمبرداری از یک صفحه سیاه یا هر جای بی اهمیت را تکرار کنید و سپس فیلم را پاک کنید.
موفق باشید
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۰۱ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
1-از تمامی اکانت ها در گوشی خارج شوید
2-تمامی کوکی ها و کش تمامی نرم افزار ها رو پاک کنید
3-گوشی به کامپیتر وصل کنید و با نرم افزار XL delete و یا نرم افزار های مشابه که برای پاک سازی طراحی شدن اقدام به فرمت و پاک سازی کنید(این نرم افزار های از الگوریتم های متفاوتی استفاده میکنند که قوی ترین آنها گاتمن هستش که همه دارند(زمان بر هستش ممکنه برای 2 گیگ بیش از 1 ساعت طول بکشد)

نکته:کسانی که فکر میکنند گوشی یا فلش رو فرمت کنند و چندین بار فیلم داخل آن بریزند تا پر شود و این کار را چندین بار انجام میدهند تا اطمینان حاصل کنند فایل های شخصی غیر بازگشت است اشتباه میکنند از فلش 2 گیگ از طریق سخت افزاری(ریکاوری 2 روش داره یکی نرم افزاری و یکی سخت افزاری) میشه بیش از 100 گیگ داده خارج کرد(شاید بخندید و بگید چرت میگه ولی میشه) برای هارد 1 ترابایت میشه بیش از 4 ترابایت (تقریبا 2 سال داده ذخیره شده در سیستم) خارج کرد
Iran (Islamic Republic of)
یه دوست
۱۵:۵۹ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
سلام ، گوشی رو به کامپیوتر وصل کن و به قدر حافظه ی گوشی ( 7 یا 35 بار ) حافظه ی گوشی رو ، کامل با فایل های متنوع ( مثلا عکس و یا فیلم هایی که در اینترنت هست و یا برات اهمیت نداره ) پر کن ، و هر بار بعد از پر شدن کامل حافظه ، فایل ها رو حذف کن . . . اگه خیلی اهمیت داره ، تا 35 بار این کار رو انجام بده ؛ در آخر هم گوشی رو ریست کن یا همون تنظیم کارخانه ( که همه چیز حذف می شه و . . . ) رو انجام بده ؛ مواظب قفل FRP هم باش ، حتما قبل از ریست ، OEM Unlock رو فعال کن ؛ در کل دست بالا دست زیاده ، ممکنه با علم بشه این راه رو هم دور زد و این هم مانع ریکاوری نشه و با روش هایی بشه به اطلاعات شما دست پیدا کرد . . .
Iran (Islamic Republic of)
Mr
۱۴:۵۳ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
ممنونم از همتون تشکر
آخرین اخبار