بهره وری بیش از ۲ هزار نفر از خدمات طرح سحاب در کرمان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان از بهره وری بیش از ۲ هزار نفر از خدمات اجرای طرح سحاب در اماکن گردشگری، تاریخی و عمومی خبر داد.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، رضا فلاح مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان، با اشاره به اجرای فرایند بازنگری و اصلاح طرح سحاب با رویکرد ارتقاء کارکرد و ظرفیت‌های امدادی و بشردوستانه با عنوان "سفیران حمایت‌های امدادی و بشردوستانه" گفت: گروه های گشت سیار پیاده و دوچرخه سوار با رویکرد پیشگیرانه، ایمنی، حمایتی و مراقبتی ویژه حوادث طبیعی، غیرمترقبه و بیماری‌های همه گیر مطابق با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی با محوریت پیشگیری از کرونا اجرا شد.

فلاح با اشاره به بهره وری ۲ هزار و ۲۳ نفر از خدمات امدادی و بشردوستانه افزود: این طرح با اولویت پیشگیری، رویکرد ایمنی و سلامت از قبیل هشدار و بازداری افراد از ورود به مناطق نا امن و خطرآفرین، پیشگیری از بیماری‌های شایع و واگیردار و همچنین توزیع ماسک، مایع ضدعفونی کننده، بسته‌های بهداشتی و غذایی اجرا شده است.

او عنوان کرد: اعضای تیم سحاب در شهرستان‌های کرمان، انار، رفسنجان، سیرجان، کهنوج، فهرج، ساردوئیه، راین، شهداد و ماهان در اماکن عمومی مانند پارک‌ها و بوستان ها، اماکن تاریخی و گردشگری، بازار، مصلی و مسجد جامع، امامزاده و ... در قالب تیم‌های ۲ نفره پیاده یا دوچرخه سوار حضور یافتند.

فلاح گفت: طرح ملی سحاب "سفیران حمایت امدادی و بشردوستانه" با رویکرد دسترسی فراگیر به اقشار مختلف آسیب پذیر از قبیل: مسافرین نوروزی و تابستانی مستقر در نقاط سیاحتی گردشگری ساحلی و فرهنگی (زیارتی و تاریخی) مسافرپذیر و آسیب پذیر، شرکت کنندگان در آئین‌ها رویدادها، اجتماعات و مناسبت‌های ملی، فرهنگی، اجتماعی، مذهبی، ورزشی، افراد در معرض بیماری‌های همه گیر و ...  راه اندازی شده است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.