احضار روح در بیان آیت الله بهجت (ره) / چرا ارواح اطلاع دقیقی از عالم برزخ نمی‌دهند؟

با مرور در سخنان آیت الله بهجت می‌خوانیم: شاید علت اینکه ارواح پس از احضار، طریقه و مذهب حق را بیان نکرده‌اند، آن باشد که مأمور نیستند از آن عالم خبر دهند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  احضار روح یکی از اموری است که مورد سؤال بسیاری از مردم قرار می‌گیرد و افراد زیادی مایلند حقیقت امر احضار روح را درک کرده و یا با ارواح اقوام و دوستان خود که از دنیا رفته‌اند، ارتباط بگیرند. این کنجکاوی در میان مردم، زمینه‌ای برای باز شدن دکان افراد سودجو شده تا به ازای دریافت مبالغ هنگفت، بازار فریبکاری خود را رونق دهند و ادعای احضار روح داشته باشند. آن طور که از آموزه‌های اسلامی و سخنان عالمان دین و قرآن درک می‌شود، احضار روح حقیقت دارد، ولی انجام آن کاری نیست که از عهده مردم معمولی برآید.

خبرگزاری تسنیم با مرور بخش‌هایی از سخنان گهربار آیت‌الله العظمی محمدتقی بهجت رحمه‌الله علیه به بررسی حقانیت و جنبه‌هایی از احضار روح در بیان این عالم وارسته و عبد صالح خدا پرداخته است. لازم به توضیح است که این بخش از سخنان آیت‌الله العظمی بهجت رحمه‌الله به تأئید دفتر معظم‌له رسیده است.

چرا ارواح اطلاع دقیقی از عالم برزخ نمی‌دهند؟

از عجایب اینکه شنیدم شخص فاضلی گفته است: ارواح ملل مختلف احضار شده است و از هرکدام که سؤال شده: چه طریقه‌ای و چه مذهبی حق است؟ هر کدام گفتند: همان مذهب و مرامی که ما در دنیا داشتیم!

آیا بعد از مرگ و یا تا روز قیامت هم انسان‌ها در همان مرام خود باقی هستند، یا خیر؟ به حسب ظاهر این‌گونه نیست، بلکه مُسائله و سؤال و جواب قبر حق است و همان شب اول دفن صورت می‌گیرد و در همان شب برای همه معلوم می‌شود که مذهب و مرام حق کدام است.

شاید علت اینکه ارواح پس از احضار، طریقه و مذهب حق را بیان نکرده‌اند، آن باشد که مأمور نیستند از آن عالم خبر دهند که از راه خواب و احضار ارواح هم مردم بخواهند هدایت شوند، بلکه راه هدایت منحصر به راه وحی است.


بیشتر بخوانید


علت استفاده از کودکان در احضار ارواح

احضار ارواح را از راه خوابانیدن اطفال انجام می‌دهند. این به جهت قابلیت آن‌ها یا کمتر بودن موانع و علایق در آنهاست.

شخصی می‌گفت: طفل بودم، یادم می‌آید کسی را آورده بودند که دعایی کند و یا از جن و یا ارواح سؤال کند که به من گفت: در کاسه‌ای که در آن آب است نگاه کن یا گوش کن. من نگاه و یا گوش کردم و دیدم که توی کاسه سر و صدایی بلند است.

مرگ، تولد روح است

نسبت این دنیا و عالم آخرت مثل شکم مادر و عالم رَحِم با این عالم است و أَلْمَوْتُ وِلادَةُ الروحِ (مرگ، تولد روح است).

اساساً اصلِ انتقال، چیزی دیگر است. اصل اینکه مرغی از قفسی بپرد، خود مطلبی است؛ انتقالش به جای خوب باشد یا بد، مطلب دیگری است.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۰۸ آذر ۱۴۰۲
< تک آئینی > یعنی در اصل تمام ادیان الهی، ماهیت یگانه ای دارند فلذا همه مقبول درگاه خداوند هستند که این مفهوم در آثار دانشمندان مسلمان از جمله مولوی هم آمده است آنجا که توصیف فیل را از زبان افراد مختلف بیان میکند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۱ ۲۶ تير ۱۴۰۲
عالم ربانی و عارف بزرگ خصرت آیت الله العطمی بهجت تایید کردن که احظار روح واقعیت داره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۰ ۲۶ تير ۱۴۰۲
شاید علت اینکه ارواح پس از احضار، طریقه و مذهب حق را بیان نکرده‌اند، آن باشد که مأمور نیستند از آن عالم خبر دهند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۱ ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
روح وجود دارد ولی نمیدانم چرا وقتی در عالم حواب از آنها در مورد آن دنیا سوال می کنیم درست جواب نمیدهن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۶ ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
عالم ارواح همون انعکاس عالم جسمانی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۷ ۰۶ خرداد ۱۴۰۰
همان مذهب و مرامی که ما در دنیا داشتیم! این جمله بیانگر همه‌چیز است؛ مهم نیست دین شما چه باشد، اسلام، مسیحی، یهودی، زرتشتی و... مهم اعتقاد شما به خداوند و پرستش اوست و کارهای نیکی که در دنیا برای خانواده‌ی خود و جامعه می‌کنید؛ مطمئناً فرد یهودی که برای نجات جان انسان‌های دیگر چیزی اختراع می‌کند یا فرد مسیحی که برای نجات جان مردم دنیا، واکسن کشف و تولید می‌کند، مذهب و مرام درستی دارد.
مهم روش و فرعیات دین نیست، متاسفانه گاهی مردم به نماز و روزه و زکات و عزاداری بیشتر از یادخدا و رار و نیاز با خدا و کمک به هم‌نوعان خود اهمیت می‌دهند؛ اصل خداست که باید همیشه یاد او باشیم و مهمتر از نماز، نیکی به پدر و مادر و مردم جامعه است؛ وای به حال کسی که نماز را برای انجام وظیفه بخواند نه برای یاد خدا؛ چنین نمازی، مثقالی ارزش ندارد، هدف نماز و روزه و حج و... همگی نزدیک‌تر شدن به خداست و افزایش یاد خدا، اگر به جز این باشد، هیچ ارزشی ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۳ ۰۶ خرداد ۱۴۰۰
اینا احضار روح نیست. ارتباط با اجنه است که خودشونو جای روح متوفی جا میزنند. برای همین برای هرکس نقشی بازی می‌کنند که براش باورپذیر باشه و قبول چی برای یه نفر راحت تر از اینکه تا حالا راه درست رو میرفته. اتفاقا هستند کسانی که تجربه نزدیک مرگ داشتن و اون دنیا رو همونجوری که اسلام معرفی کرده دیدند و تعریف کردند. مثلا زن مسیحی که جهنم رو نه به صورت دریای آتش که به صورت طبقه طبقه و همونطور که در اسلام هر طبقه برای گناه خاصی گفته شده دیده. غیر از اسلام دینی از کسی پذیرفته نیست به خصوص در دنیای امروز که امکان دسترسی راحت به اطلاعات فراهمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۵ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
رحمت خدا بر این مرد الهی مرحوم آیت الله بهجت(قدّس‌سرّه)
عزیزان باید کتاب خواند و در نزد علم و عالِم زانو زد تا مطالب و معارف بر ما روشن شود.
متشکرم از درج پیام بنده کمترین.
Iran (Islamic Republic of)
آراز
۱۰:۱۶ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
سوال چرا از روح اقوام مختلف پرسیدن کدام راه حق است . وهمه گفتن راه ما. اگه اجازه ندارن بگن خوب بگن نمیتونیم بگیم !!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۴ ۰۶ خرداد ۱۴۰۰
چون روح نبودند. یا توهم خود فرد بوده یا شیاطین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۵ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
ارواح بدون اذن خداوند نمی توانند سخنی بیان کنند و از خیر و شر بیشتر از وقتی که در این دنیا بودند خبر دارند واجازه هم ندارند تا با گفتار خود باعث گمراهی انسانها شوند لذا نمیتوانند مثلا بدروغ دین خود را برحق بدانند مگر اینکه علم نداشته باشند
Iran (Islamic Republic of)
یاشار
۰۹:۲۱ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
یک سوال اساسی و یک جواب اساسی(که در جواب چندین و چند جواب نهفته است)
فرق روح انسان و جنبان چیست(در دانش)؟
روح انسان(لحظه ی که چشم از دنیا میبندد جسم) ذره ی به دانش و علم و مذهب و... او اضافه نمی گردد(و روح انسان محل ذخیره اعمال انسان در زمین است نه ذره ی به آن افزوده و نه کم میگردد)
ولی جنبان هر لحظه توان بهره مند شدن از دانش و علم جدید دارند،
وبه راستی که جنبان هرگز دروغ نمی گویند.
مگر در انتقال امور گفتاری انسان ،انسان ها تغییر گفتار پس از لحظه ی کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۰۶ خرداد ۱۴۰۰
جنیان هم دروغ می‌گویند و هم مسلمان و غیرمسلمان دارند، هم نمازخوان هم تارک‌الصلاه دارند و هم راستگو و دروغگو، اساساً تفاوت زیادی با انسان‌ها ندارند، جز اینکه بدن مادی ندارند و توانایی طی‌الارض دارند و آنها انسان‌ها را می‌بینند ولی انسان‌ها آنان را نمی‌بینند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۶ ۰۶ خرداد ۱۴۰۰
جن بدن مادی داره ولی ارگانیک نیست. احتمالا از پلاسما یا نوعی میدان انرژی مثل میدانهای الکتریکی و گرانشی آفریده شده باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۴ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
«لا حول ولا قوه الا بالله العلی العظیم»
هیچ نیرو و توانى جز از سوى خداوند بلندمرتبه و بزرگ نیست‏.
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۰۷:۳۸ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
شاید هم خبر ندارند و نمی دانند ،

قرآن کریم ، سوره بقره :
ثم عرضهم علی الملآئکه فقال أنبئونی بأسماء هولاء إن کنم صادقین !!!!!!!

قالوا لا علم لنا !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ،


خلاصه اینکه بسیارند افرادی که دوست دارند آنها را دانشمند بخوانند ،

قرآن کریم ( آیه را کامل یادم نیست ولی در انتقاد از همین افراد است ) :
آنها که دوست دارند دیگران از آنها تمجید کنند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۹ ۰۶ خرداد ۱۴۰۰
این آیه در مورد ملائکه است و در مورد داشتند یا نداشتن علم به موضوع خاصی بوده که تا اون زمان نمیدونستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۷ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
چرا در یکی از برنامه های تلوزیون افراد این همه در مورد عالم پس از مرگ حرف میزنند.در حالیکه آیت الله بهجت ره میفرمایند ارواح چیز زیادی از برزخ بیان نمی کنند شاید خداوند خواسته راه هدایت همان وحی باشد نه خواب و احضار ارواح
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۰۶ خرداد ۱۴۰۰
بله برنامه‌ی زندگی پس از زندگی که هرکس هم داستان متفاوتی از زندگی پس از مرگ بیان می‌کنه، خود این مطلب نشان‌دهنده‌ی غیرقابل اطمینان بودن صحبت‌های تجربه‌گران هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۹ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
خدا رحمت کند این عارف واصل و فقیه بزرگ تشیع رو و مارو مورد شفاعت این عالم ربانی قرار بده انشالله
Iran (Islamic Republic of)
اباذری
۰۰:۳۳ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
آیا وقتی کسی خوابیده است ، می توان با ادراک ووجود او ارتباط بر قرار کرد؟اگر همه دانشمندان جهان هم جمع شوند وکوشش کنند وتمام علم اولین وآخرین پیامبران ودانشمندان جهان را روی هم جمع کنند وبخواهند با یک فرد بخواب رفته درحین خواب ارتباط برقرار کنند نخواهند توانست واصلا اینکار شدنی نیست.وای به ارتباط گرفتن با ارواح مردگان .پس اصولا علما هم دراین زمینه دانشی ندارند تا پاسخگوی این سوال باشند .بلکه به حدس وگمان پاسخهای مبهم میدهند که هیچ روشنگری ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۲۲:۳۶ ۰۴ خرداد ۱۴۰۰
آیت ا..العیظمی بحجت رحمت ا..علیه چهره برزخی واز درون افراد می توانست آگاهی پیدا کند.می گویندبعضی افراد گنه کار را بشکل بوزینه وخوک می دید.بهمین خاطر بعضی ها
می ترسیدند با ایشان روبرو شوند.
Iran (Islamic Republic of)
سینا
۲۲:۳۰ ۰۴ خرداد ۱۴۰۰
روحش شاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۷ ۰۴ خرداد ۱۴۰۰
چرا در خانه باز بود ؟؟؟؟