جریمه‌‌ های روسیه این بار گریبان فیسبوک و گوگل را گرفت

روسیه اعلام کرد به دلیل کوتاهی در حذف محتوایی که از سوی این کشور غیرمجاز شناخته می شود، ترافیک گوگل را کند خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، دادگاهی در روسیه اعلام کرد که غول‌های بزرگ فناوری ایالات متحده Google و Facebook  را به دلیل کوتاهی در حذف محتوایی که از سوی مسکو غیرمجاز شناخته می شوند، به پرداخت جریمه محکوم کرد.

علت جریمه شرکت‌های گوگل و فیسبوک توسط روسیه

این دادگاه گفت: فیسبوک در هشت مورد جداگانه ۲۶ میلیون روبل (۳۵۳، ۸۹۰ دلار) باید جریمه شود. دادگاه در اظهارات جداگانه‌ای اعلام کرد، هر دو شرکت گوگل و فیسبوک در جرایم اداری مقصر بوده اند. همچنین به گوگل بیش از ۲۶۰۰۰ اخطار در خصوص اطلاعات غیرقانونی ارسال کرده است. یوتیوب که متعلق به گوگل است در حذف حدود ۵۰۰۰ ویدئوی ممنوع کوتاهی کرده که ۳۵۰۰ ویدئو تبلیغ افراط گرایی هستند. این اتهامات مربوط به پست‌هایی است که روسیه می‌گوید خردسالان را ترغیب به پیوستن به اعتراضات غیرقانونی در ژانویه می‌کند. این جریمه‌ها در حالی است که اختلافات بیشتری بین مسکو و گوگل رخ داده است. ناظر ارتباطات روسیه روز دوشنبه هشدار داد که اگر  محتوای ممنوعه حذف نشود، مسکو در نهایت می‌تواند میزان ترافیک این شرکت را در این کشور کاهش دهد.

در ماه آوریل، دادگاهی سه جریمه جداگانه علیه Twitter به مبلغ ۸.۹ میلیون روبل صادر کرد، به دلیل اتهامات حذف شده در محتوا، تیک تاک نیز به دلیل جرایم مشابه امسال جریمه شده است.

گوگل و فیسبوک


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Canada
ناشناس
۲۰:۳۸ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
واقعا این سایتها میتوانند تاثیر زیادی بر انتخابات کشور ها بگذارند
باید سانسور شوند چونکه صداقت در کارشان نیست
میتوانند یک کاندیدا را با شایعات تبلیغاتی کنار بگذارند و باعث رونق دیگری شوند
آخرین اخبار