معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم مطرح کرد؛

راه‌اندازی بخش اولویت‌های پژوهشی صنعتی و کاربردی در سامانه ساجد

رحیمی گفت: بخشی با عنوان نیازها و اولویت‌های پژوهشی صنعتی و کاربردی در سامانه ارتباط جامعه و صنعت با دانشگاه راه اندازی شده است.

به گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامحسین رحیمی، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در هجدهمین نشست مدیران ارتباط با جامعه و صنعت دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور از راه‌اندازی بخش نیازها و اولویت‌های پژوهشی صنعتی و کاربردی در سامانه ساجد خبر داد.

رحیمی در این نشست مجازی در خصوص اهمیت ارتباط بین صنعت و دانشگاه بیان کرد: تقویت و گسترش تعامل میان صنعت و دانشگاه، یکی از رویکردهای اصلی کشورهای پیشرفته و در حال توسعه است که می‌تواند منجر به پیشرفت و توسعه اقتصادی شود.

او افزود: در سال‌های اخیر توجهات زیادی به ارتباط مناسب میان صنعت و دانشگاه شده و گام‌های موثری در این زمینه برداشته شده است. یکی از راه‌های بهبود ارتباط صنعت و دانشگاه ساماندهی نیازهای و اولویت‌های پژوهشی صنایع و شرکت‌ها و همچنین آگاه کردن جامعه دانشگاهی از این نیازها است.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم تصریح کرد: این وزارتخانه به مناسبت نامگذاری سال ۱۴۰۰ از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها اقدام به راه‌اندازی بخشی با عنوان نیازها و اولویت‌های پژوهشی صنعتی و کاربردی در سامانه ارتباط جامعه و صنعت با دانشگاه (ساجد) کرده است. در این سامانه صنایع، شرکت‌ها و دستگاه‌های اجرایی می‌توانند با مراجعه به سامانه ساجد نیازها و اولویت‌های خود را در این سامانه ثبت کرده و به اطلاع جامعه دانشگاهی کشور برسانند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار