چین هم پیروزی اسد در انتخابات را تبریک گفت

سخنگوی وزارت خارجه چین در نشستی خبری، پیروزی رئیس‌جمهور سوریه در انتخابات ریاست‌جمهوری را به او تبریک گفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جاکارتاپست، چین روز جمعه پیروزی بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه، در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور را تبریک گفت.

ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه چین، در نشستی خبری در پکن گفت: «چین و سوریه دوستان سنتی خوبی هستند. چین قاطعانه از سوریه در حفاظت از حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی خود حمایت می‌کند.»

پیش از این هم وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای پیروزی اسد را تبریک گفت و اعلام کرد: بشار اسد در انتخابات سوریه پیروزی چشمگیری به دست آورد. انتخابات برگزار شده بیانگر گامی مهم برای تقویت ثبات در سوریه است.

این وزارتخانه افزود اظهارات تعدادی از کشور‌های غربی درباره غیرقانونی بودن این انتخابات در چارچوب تحت فشار قرار دادن دمشق صورت می‌گیرد.

پارلمان سوریه روز پنجشنبه اعلام کرد که اسد با بیش از ۹۵ درصد آرا در انتخابات روز چهارشنبه پیروز شد. حموده صباغ، رئیس پارلمان سوریه، در کنفرانس خبری با اعلام اینکه ۱۴ میلیون و ۲۳۹ هزار شهروند سوریه در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور شرکت کردند، افزود: «بشار حافظ اسد با کسب ۱۳ میلیون و ۵۴۰ هزار و ۳۶۰ رأی، ۹۵.۱ درصد از آرای اخذ شده را به‌ دست آورد.»

پس از اعلام پیروزی اسد در انتخابات، مردم سوریه در نقاط مختلف این کشور این پیروزی را جشن گرفتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار