پوتین پیروزی بشار اسد در انتخابات را تبریک گفت

رئیس جمهور روسیه در پیامی پیروزی بشار اسد را در انتخابات ریاست جمهوری سوریه تبریک گفت و اعلام کرد مسکو به حمایت خود از دمشق ادامه می‌دهد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه امروز (جمعه) در پیامی پیروزی بشار اسد را در انتخابات ریاست جمهوری اخیر سوریه تبریک گفت.

او افزود: نتایج رای گیری اعتماد شهروندان سوریه را برای ادامه ریاست جمهوری بشار اسد برای به ثبات رساندن اوضاع این کشور نشان داد.

پوتین تاکید کرد: روسیه به حمایت خود از دمشق در مبارزه با تروریسم و افراطگرایی و پیشبرد روند حل و فصل سیاسی بحران این کشور ادامه می‌دهد.

وزارت خارجه روسیه نیز اعلام کرد بشار اسد در این انتخابات پیروزی چشمگیری به دست آورد و انتخابات برگزار شده بیانگر گامی مهم برای تقویت ثبات در سوریه است.

حموده صباغ، رئیس پارلمان سوریه صبح امروز (جمعه) با حضور در نشست خبری برای اعلام نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۱ این کشور، بشار اسد را با کسب ۹۵.۱ درصد پیروز این انتخابات اعلام کرد.

به گفته رئیس پارلمان سوریه، ۱۴ میلیون و ۲۳۹ هزار شهروند سوریه در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور شرکت کردند و بشار حافظ الاسد با کسب ۱۳ میلیون و ۵۴۰ هزار و ۳۶۰ رأی، ۹۵.۱ درصد از آرای اخذ شده را به‌دست آورد.

دومین انتخابات ریاست جمهوری سوریه از زمان آغاز بحران این کشور در سال ۲۰۱۱ روز چهارشنبه در حالی برگزار شد که این کشور بیش از ۱۰ سال است بحران‌های متفاوتی را پشت سر گذاشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۰ ۰۷ خرداد ۱۴۰۰
زنده باد سوریه و بلاد شام مسلمان. ایشالا که شیعه در این بلاد گسترش یابد به برکت حضرت زینب سلام الله علیها
آخرین اخبار