کاخ سفید: حوادث کنگره باید با جدیت پیگیری شود

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد دولت جو بایدن تمام تلاش خود را برای مشخص شدن زوایای مختلف حوادث کنگره به کار خواهد گرفت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، پس از تلاش جمهوری خواهان برای سنگ اندازی در تشکیل کمیسیون مشترک به منظور بررسی آشوب‌های انتخاباتی و حادثه حمله به کنگره، کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد: جو بایدن تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد تا تمامی زوایای حوادث انتخاباتی به ویژه حادثه حمله به ساختمان کنگره روشن شود.

در این بیانیه آمده است: شکی نیست که حوادث شرم آور حمله به کنگره آمریکا یکی از اولویت‌های اصلی رییس جمهور در امور داخلی است و هیچ گونه کوتاهی در زمینه بررسی آن قابل قبول نیست.

روز گذشته در جریان رای گیری نهایی برای تشکیل کمیسیون مشترک به منظور بررسی زوایای مختلف حوادث کنگره، گروهی از نمایندگان کنگره به این طرح رای مثبت ندادند و تشکیل این کمیسیون را با مشکلاتی مواجه کردند.

ژان پیر، یکی از نمایندگان کنگره گفت: حوادث کنگره آمریکا نشانه وجود بحران در دموکراسی کشور است. به همین دلیل تشکیل یک کمیسیون دو حزبی برای بررسی چرایی آن ضروری به نظر می‌رسد. تحقیقات همه جانبه در مورد این اتفاقات می‌تواند راهی برای عدم تکرار این گونه حوادث در آینده آمریکا باشد.

وی در ادامه اظهار کرد: نمایندگان کنگره وظیفه دارند از قانون اساسی آمریکا دفاع کنند. تمامی نمایندگان حداقل در مورد این موضوع باید اختلافات حزبی خود را کنار بگذارند و همه برای منافع کشور تلاش کنند.

کنگره آمریکا روز گذشته طرح تشکیل کمیسیون مشترک شامل اعضای جمهوری خواه و دموکرات را به منظور بررسی دقیق حوادث کنگره  به رای گذاشت که عده‌ای از نمایندگان مخالف جمهوری خواه برای تصویب آن مخالفت کردند و مانع تشکیل این کمیسیون شدند.

گفتنی است دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا در اعتراض به آنچه تقلب گسترده در انتخابات خواند، طرفدارانش را تحریک به حمله به ساختمان کنگره کرد. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۲ ۰۸ خرداد ۱۴۰۰
برج های منفجر شدن چطور جدی نبود
آخرین اخبار