سفیر فیلیپین در سرزمین‌های اشغالی احضار شد

منابع صهیونیستی از احضار سفیر فیلیپین در تل آویو به وزارت خارجه این رژیم خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت از احضار سفیر فیلیپین در تل آویو به وزارت خارجه این رژیم خبر داد.

علت احضار این سفیر، رأی فیلیپین در شورای حقوق بشر سازمان ملل به نفع تشکیل کمیته تحقیق ضد جنایت های «اسرائیل» در حوادث غزه بوده است.

شورای حقوق بشر سازمان ملل با ۲۴ رای موافق، ۹ رای مخالف و ۱۴ رای ممتنع تشکیل کمیته تحقیق در مورد نقض حقوق بشر در اراضی اشغالی فلسطین از جمله نوار غزه را تصویب کرد.

پیش از این نیز در پی افزایش تنش‌های دیپلماتیک بین فرانسه و رژیم صهیونیستی، سفیر فرانسه در تل‌آویو به وزارت خارجه این رژیم احضار شده بود.

اریک دانون، سفیر فرانسه به دلیل اظهارات وزیر خارجه این کشور مبنی بر تبدیل شدن اسرائیل به یک رژیم آپارتاید احضار شده بود.

با توجه به حمایت علنی فرانسه از تجاوز ۱۲ روزه رژیم غاصب صهیونیستی به نوار غزه بسیاری از تحلیلگران بر این باور بودند که سخنان اخیر ژان ایو لودریان خطاب به این رژیم تنها یک بازی و دعوای زرگری است تا افکار عمومی خشمگین در داخل فرانسه را آرام کند.

طبق گزارش وزارت بهداشت در نوار غزه، طی حملات هوایی و توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی به نوار غزه ۲۵۴ فلسطینی از جمله ۶۶ کودک کشته شدند و بیش از ۱۹۰۰ نفر دیگر در جریان درگیری‌های ۱۲ روزه زخمی شدند. دیده بان حقوق بشر و یک گروه صهیونیست، اخیرا اسرائیل را به اجرای سیستمی «آپارتایدی» متهم کرده بودند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار