سفیر فرانسه در سرزمین‌های اشغالی احضار شد

سفیر فرانسه در تل آویو به دلیل اظهارات وزیر خارجه این کشور مبنی بر تبدیل شدن اسرائیل به یک رژیم آپارتاید احضار شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، در پی افزایش تنش‌های دیپلماتیک بین فرانسه و رژیم صهیونیستی، سفیر فرانسه در تل‌آویو به وزارت خارجه این رژیم احضار شد.

اریک دانون، سفیر فرانسه به دلیل اظهارات وزیر خارجه این کشور مبنی بر تبدیل شدن اسرائیل به یک رژیم آپارتاید احضار شده است.

گابی اشکنازی، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در دیدار با سفیر فرانسه اظهارات وزیر خارجه این کشور را غیرقابل قبول، بی‌اساس و دور از واقعیت خوانده است.

پیش از این ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه  در صحبت خود درباره درگیری‌ها میان صهیونیست‌ها و اعراب که در سرزمین‌های اشغالی شکل گرفته بود، گفت: بدون تشکیل یک کشور مستقل فلسطینی در کنار اسرائیل «خطر آپارتاید بالاست.»

لودریان در گفتگو یکشنبه با شبکه رادیویی RTL و روزنامه لوفیگارو گفت: اگر در آینده راه حلی به غیر از راه حل دو کشوری داشته باشیم، شرایط آپارتاید ماندگار خواهد شد.

در پی این صحبت‌ها نتانیاهو روز چهارشنبه ضمن ابراز «اعتراض شدید» علیه دولت فرانسه، اظهارات لودریان را «افراطی» خواند.

این مقام صهیونیست گفت: وزیر (فرانسه) گفت اسرائیل در حال تبدیل شدن به یک دولت آپارتایدی است، ادعایی کذب و گستاخانه که هیچ پایه و اساسی ندارد.

او افزود: «ما هیچگونه اظهارنظر ریاکارانه و کذبی را در این رابطه نمی‌پذیریم.»

با توجه به حمایت علنی فرانسه از تجاوز ۱۲ روزه رژیم غاصب صهیونیستی به نوار غزه بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که سخنان اخیر ژان ایو لودریان خطاب به این رژیم تنها یک بازی و دعوای زرگری است تا افکار عمومی خشمگین در داخل فرانسه را آرام کند.

طبق گزارش وزارت بهداشت در نوار غزه، طی حملات هوایی و توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی به نوار غزه ۲۵۴ فلسطینی از جمله ۶۶ کودک کشته شدند و بیش از ۱۹۰۰ نفر دیگر در جریان درگیری‌های ۱۱ روزه زخمی شدند. دیده بان حقوق بشر و یک گروه صهیونیست، اخیرا اسرائیل را به اجرای سیستمی «آپارتایدی» متهم کرده بودند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار