ارتش سومالی مدعی کشته شدن ۱۰۰ تروریست جنبش الشباب شد

رییس ستاد مشترک ارتش سومالی با اشاره به اجرای عملیات موفقیت آمیز نیرو‌های دولتی علیه جنبش الشباب از کشته شدن ۱۰۰ تروریست این جنبش خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آناتولی، ادوی یوسف راغی رییس ستاد مشترک ارتش سومالی در مصاحبه خود با رادیو صدای ارتش از آغاز عملیات نظامی نیرو‌های دولتی علیه پیکارجویان جنبش الشباب در روستا‌ها و دهستان‌های استان "شبیلی" خبر داد و گفت: چند تن از سرکردگان میدانی الشباب در این عملیات کشته و چند تن دیگر نیز بازداشت شدند.

وی با بیان اینکه، ۱۰۰ تروریست الشباب در جنوب سومالی کشته شده اند، افزود: در این عملیات ارتش مهمات نظامی و خودرو‌های تروریست‌های الشباب را ضبط کرده است.

ادوی یوسف راغی ادامه داد: عملیات نظامی بمنظور آزادسازی دیگر مناطق استان "شبیلی" همچنان ادامه دارد.

جنبش الشباب یک گروه مسلحانه وابسته به القاعده است که بار‌ها و بار‌ها اقدام به حمله به نظامیان دولتی و نیرو‌های صلح‌بان اتحادیه آفریقا در موگادیشو کرده است و تاکنون درباره این اظهارات و کشته شدن عناصر خود واکنشی نشان نداده است.

این گروه در فهرست گروه‌های تروریستی آمریکا، بریتانیا، کانادا، استرالیا قرار دارد و تاکنون چندن عملیات خونبار را در سایر نقاط آفریقا انجام داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار