٣٠ درصد مدارس خراسان رضوی نیازمند تخریب و بازسازی هستند

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در حال حاضر ٣٠ درصد مدارس خراسان رضوی نیاز به استحکام بنا، تخریب و بازسازی دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، قاسمعلی خدابنده مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در خراسان رضوی بالغ بر ٩ هزار مدرسه در حال استفاده است.

او با اشاره به اینکه مدارسی که در ٢۵ سال قبل ساخته شده، به مرور فرسوده می‌شود و امروز به عنوان یک مدرسه فاقد استحکام بنا مطرح هستند، افزود: استاندارد‌های ساختمان دائما در حال تغییر است و طبیعی است مدارسی که قبلا ساخته شده است روزبه‌روز به تخریب و بازسازی نزدیک می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: ٧٠ درصد مدارس استان که برابر استاندارد‌های ساختمان نوسازی شدند، مشکلی به لحاظ استاندارد‌ها ندارند.

خدابنده با اشاره به مشارکت و همراهی خیرین مدرسه‌ساز در سطح خراسان رضوی بیان کرد: مجمع خیرین مدرسه‌ساز خراسان رضوی جزو مجامع فعال کشور است به‌طوری که در سال گذشته خیرین بالغ بر ٢۶٠ میلیارد تومان به امر مدرسه‌سازی کمک کردند.

او با تاکید بر اینکه هم اکنون بالغ بر ۶٠٠ پروژه آموزشی در نقاط مختلف خراسان رضوی در دست ساخت داریم، تصریح کرد: امیدواریم بخش زیادی از این پروژه‌ها تا مهر امسال تکمیل و در آستانه بازگشایی مدارس شاهد بهره‌برداری از آن‌ها باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه سال گذشته یک هزار و ٧٠٠ کلاس درس در خراسان رضوی به بهره‌برداری رسید، تاکید کرد: بیش از نیمی از این پروژه‌ها با کمک و مشارکت خیرین ساخته شده است.

خدابنده اظهار کرد: مجمع خیرین مدرسه‌ساز خراسان رضوی و اداره کل نوسازی به لحاظ مدرسه‌سازی رتبه‌های اول کشور را به خود اختصاص دادند.

او با اشاره به اینکه اعتبارات دولتی به تنهایی پاسخگوی تخریب و بازسازی مدارس فرسوده نیست، افزود: با توجه به اینکه هزینه ساخت هر مترمربع فضای آموزشی ۶ تا ٧ میلیون تومان برآورد می‌شود، برای بازسازی مدارس فرسوده استان چندین هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که عملا اختصاص این رقم طی دو یا سه سال امکان‌پذیر نیست.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: قطعا در سایه همراهی و مشارکت خیرین و مساعدت‌های سازمان نوسازی مدارس امیدواریم هرچه زودتر این مشکل برطرف شود.

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
خیلی از مدارس مشهد هم نیاز به ایمن سازی دارند مخصوصا مدارس غیرانتفاعی . افراد خانه های بزرگ و قدیمی را اجاره می کنند و فقط ظاهر مدرسه را مرتب می کنند ولی متاسفانه ایمن سازی نشده است
آخرین اخبار