تب و تاب انتخابات در استان فارس

تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌های شهر و روستا در استان فارس همزمان با سراسر کشور ۱۱ روز مانده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، انتخابات ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر و روستا، روز جمعه ۲۸ خرداد امسال همزمان با سیزدهمین دوره انتخابات سراسری ریاست جمهوری برگزار می‌شود.

در باب اهمیت مشارکت در انتخابات، مقام معظم رهبری در بیاناتی فرمودند: علاج درد‌های مزمن کشور در پرشور انتخابات و حضور عمومی مردم و انتخاب اصلح و مناسب در انتخابات ریاست جمهوری است چرا که انتخابات در کشور ما یک فرصت بسیار بزرگ است و نباید از دست داد.

گروه‌ها، احزاب مختلف و اقلیت‌ها هماره در برگزاری انتخابات پرشور، نقشی تاثیرگذار داشته اند و حضور افراد دارای سلایق متفاوت در صحنه رقابت، سبب افزایش انگیزه مشارکت فعال مردم در این عرصه سرنوشت ساز شده است تا نظام سیاسی خود را در مسیر رسیدن به اهدافش یاری رسانند؛ و حالا هر چه به این روز‌های سرنوشت‌ساز نزدیک‌تر می‌شویم در هر محفل و صفحه مجازی که بنگری  شاهد شور و هیجان مردم، جنب و جوش کاندیدا‌ها در دو هفته پایانی انتخابات و واکنش‌های مردم از انتخابات ۲۸ خرداد در کشور را می‌توان دید. استان فارس و کلانشهر شیراز این روز‌ها نیز شور و حال انتخاباتی به خود گرفته است.

با توجه به شیوع ویروس کرونا دسترسی آسان و گسترده اقشار وسیعی از مخاطبان به شبکه‌ها و کانال‌های مجازی، نامزد‌ها و حامیان آن‌ها را به استفاده از ظرفیت بیشتر فضای مجازی به منظور ارتباط بیشتر با مخاطبان کشانده است.

اما در این میان با وجود اینکه مهلت قانونی تبلیغات انتخابات شورا‌های شهر آغاز نشده است، داوطلبان شورا‌ها همچنان مهمانی‌های انتخاباتی در مکان‌های مختلف رزرو کرده و برگزار هم می‌کنند.  

همچنین برخی کاندیدا‌های شورای شهر و روستا استیکر (چهره) خودشان را طراحی کردند و در فضای مجازی تبلیغ و در گروه‌های مختلف به اشتراک می‌گذارند.

در رزومه کاری برخی کاندیدا‌های انتخاباتی شورا‌های شهر که نگاه می‌کنیم بیشتر دکتر، کارشناس اجتماعی، معلم و... وجود دارد تا متخصص شهرسازی و عمران شهری که همین موضوع نیز سبب انتقاد و گلایه مردم شده است چرا که مردم اعتقاد و تاکید دارند باید افراد متخصص وارد شورا‌ها شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس آخرین تحولات انتخابات شورا‌ها را روزانه و در قالب یک خبر منتشر می‌کند.

آیت الله دستغیب نسبت به هیچ یک از لیست‌های شورای شهر اظهار نظر ندارد

در اطلاعیه‌ای که رونوشت آن در اختیار باشگاه خبرنگاران جوان قرار گرفت، سید ابوطالب زارع مسئول دفتر آیت الله سید علی اصغر دستغیب نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری اعلام کرده است که با توجـه به درخواست‌های مکـرّر همـشهریان گــرامی از حضرت آیت الله سید علی اصغر دستغیب (دامت برکاته) (رئیس محترم جامعه روحانیت شیراز) مبنی بر اظهار نظر نسبت به نامزد‌ها و لیست‌های تهیه شده جهت انتخابات دوره ششم شورای اسلامی شهر شیراز، به استحضار می‌رساند معظّم له ضمن دعوت از عموم مردم ولایتمدار برای حضور حماسی و حداکثری، صریحاً اعلام داشته اند؛ نسبت به هیچ یک از کاندیدا‌های محترم و لیست‌های ارائه شده شورای اسلامی شهر اظهار نظر اعم از نفی یا اثبات نخواهند کرد.

همچنین محمدرضا امیری فرماندار شهرستان شیرازر از افزایش ۲۵ درصدی شعب اخذ رای از ۶۸۳ شعبه در دور قبل به ۸۳۲ شعبه در این دوره از انتخابات برای کاهش زمان معطلی رای دهندگان در شعب اخذ رای و با رعایت اصول بهداشتی خبر داده است.

همچنین احمد احمدی‌زاده رئیس ستاد انتخابات استان فارس اعلام کرده بود: رای گیری ۲۸ خرداد در ۲ هزار و ۶۳ شعبه شهری و هزار و ۷۷۴ شعبه روستایی برگزار می‌شود. همچنین شعب سیار هم در هر شهرستان برای اخذ رای بیماران کرونایی قرنطینه در منازل و بیمارستان‌ها پیش بینی شده است.

او با بیان اینکه استان پهناور فارس با ۳۶ شهرستان و جمعیتی حدود پنج میلیون نفر یکی از بزرگترین استان‌های کشور از لحاظ تقسیمات کشوری به شمار می‌رود، ادامه داد: در سطح استان ۶۰۳ کرسی شورای شهر داریم.

مردم ایران، ۲۸ خرداد ماه فتح الفتوحی دیگری خلق خواهند کرد

حجت الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا ادیانی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا، گفت: یک رأی آگاهانه و هوشیارانه و مشارکت حداکثری در انتخابات، راهبرد دشمنان بر علیه ایران اسلامی را خنثی می‌کند.

او با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری در ۲۸ خرداد، گفت: امروز دشمنان می‌خواهند با به کارگیری انواع و اقسام شیوه‌های تبلیغاتی و سیاسی و با القاء ناامیدی و ناکارآمدی نظام، مردم را دلسرد کنند تا در پای صندوق‌های رأی حاضر نشوند.

حجت الاسلام ادیانی ادامه داد: با هر رای من و شما موجبات کینه دشمن فراهم می‌شود و با حضور در انتخابات به گفته امام که خرمشهر‌ها در پیش است، خرمشهر دیگری می‌آفرینیم و با انتخاب آگاهانه خود، رییس جمهور آینده بتواند بر مشکلات کشور فائق بیاید و حربه سخت دشمن و تحریم‌ها با اعتماد به جوانان شکسته شود.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا گفت: ان شاء الله ملت بزرگ ایران در ۲۸ خرداد ماه حماسه‌ای بزرک و فتح الفتوحی دیگری را خلق خواهند کرد و علی رغم میل باطنی دشمنان در انتخابات مشارکتی حداکثری خواهند داشت.

آیت الله دژکام امام جمعه شیراز هم تاکید داشتند که همه ما باید در انتخابات ۲۸ خرداد حضور جدی و پرشور داشته باشیم و با انتخاب افراد اصلح، متعهد و کار بلد زمینه حل مشکلات جامعه را فراهم کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس همچنین به فعالیت‌های تبلیغاتی نامزد‌ها اشاره کرد و گفت: توهین و تخریب یکدیگر کاری ناپسند است و به تاکید رهبر معظم انقلاب نامزد‌ها نباید برای دیده شدن به تخریب به تخریب یکدیگر اقدام کنند.

طوری انتخاب کنیم که فردای پس از انتخابات (کاسه چه کنم) دست نگیریم

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز بیان کرد: این روز‌ها برای همه ما مهم و تعیین کننده است و حضور حداکثری در انتخابات ۲۸ خرداد تضمین کننده امنیت کشور، اهداف امام، تدوام راه شهدا و موجب ناامید کردن دشمن است لذا نباید این حضور را دست کم گرفت.
این نماینده مجلس ادامه داد: اگر حضور حداکثری با انتخاب اصلح و آگاهانه همراه شود، می‌توان به تغییر شرایط امیدوار شد.

عزیزی با بیان اینکه کسی را باید انتخاب کرد که درک درست، منطقی و به روز از مشکلات کشور داشته باشد، افزود: امروز مهم‌ترین مشکلات مردم معیشت و بیکاری است و نباید طوری انتخاب کنیم که فردای پس از انتخابات (کاسه چه کنم) دست بگیریم.

حامد علی زاده دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی فارس گفت: حضور مردم در انتخابات برای کشورمان قدرت محسوب می‌شود و در واقع هر چه مشارکت بیشتر باشد در مقابل دشمنان و بدخواهان بازدارندگی بیشتری خواهیم داشت بنابراین چنین موضوعی نقطه امیدی برای جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود و ایران قوی به حمایت مردم نیازمند است که با هیبت بتواند جلوی زورگویان قد علم کند و کشور را به سمت تحول داخلی و خارجی سوق دهد.

جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با حضور در ستاد انتخاباتی آیت ا... رئیسی (ایران ما) در استان فارس، به جمع حامیان آیت ا... رئیسی پیوست.

او اظهار کرد: امروزه حال و هوای کشور حال هوای انتخاباتی است؛ مشکلاتی که در کشور وجود دارد مشکلات کمی نیست، اما با این وجود مردم دست از آرمان‌ها و ارزش‌های اسلام بر نداشته و حضور در پای صندوق‌های رای و انتخاب کاندیدای اصلح را وظیفه اصلی و دینی خود می‌دانند.

قادری در ادامه ضمن اشاره به مشکلات فعلی جامعه اظهار داشت: بخشی از این مشکلات به تحریم‌ها و بخشی دیگر به کرونا برمی گردد و بخش اصلی آن هم به سوء مدیریت قوه مجریه مربوط است. در دستگاه قضا توانمندی و مدیریت آیت ا... رئیسی برای تمام ملت ایران به اثبات رسیده است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار