هنر به کمک درمان آمد

معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی گفت: دوره‌های آموزشی مقدماتی هنردرمانی برای مربیان هنر مراکز نگهداری و توانبخشی معلولان تحت پوشش خراسان رضوی در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حمیدرضا علی زاده معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی گفت: یک گروه تخصصی نمایش درمانی، در حال برگزاری دوره‌های آموزشی مقدماتی هنردرمانی برای مربیان هنر و مسئولان فنی ۱۵۰ مرکز شبانه‌روزی و روزانه نگهداری و توانبخشی معلولین تحت پوشش خراسان رضوی هستند.

او افزود: این آموزش‌ها با هدف هنردرمانی برای مددجویانی که سطح معینی از معلولیت جسمی‌ حرکتی، ذهنی، شنوایی، بینایی و گفتار را دارند و یا در گروه بیماران روانی مزمن، کودکان مبتلا به اختلالات طیف اوتیسم و دیگر معلولیت‌ها قرار می‌گیرند انجام می‌شود.


بیشتر بخوانید


معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی ادامه داد: هدف از این آموزش‌ها  افزایش سطح توانمندی روانی اجتماعی، کنترل اضطراب و خشم، کنترل و کاهش عوارض معلولیت، کاهش آسیب‌های فیزیکی و روانی و توانمندسازی جسمی روانی مددجویان است.

علی‌زاده با یادآوری اینکه خراسان رضوی در زمینه‌ی هنردرمانی، تئاتردرمانی و نمایش درمانی، در بین استان‌های کشور پیشتاز بوده بیان کرد: بهزیستی خراسان رضوی در ۵ سال گذشته افتخار برگزاری چندین جشنواره فرهنگی هنری را در سطح استان و کشور داشته است که نتایج بسیار خوبی به بار آورده و ده‌ها مددجو به توانمندی‌های بسیار بالایی در استفاده از استعداد‌های هنری خود رسیده‌اند.

او تصریح کرد: برنامه‌ی نمایش درمانی در قسمت آموزش تکنیک‌های نمایش عروسکی و پرورش استعداد‌های تئاتر عروسکی، اجرایی می‌شود.

اتاق‌های هنر در راستای بکارگیری روش‌ها و متد‌های جدید هنردرمانی و همچنین افزودن یک تفریح سالم برای مددجویان، در آذرماه گذشته در ۸۰۰ مرکز توانبخشی در سراسر کشور راه‌اندازی شده است؛ خراسان رضوی ۸۰ مرکز شبانه‌روزی و ۷۰ مرکز روزانه توانبخشی را تحت پوشش آموزش‌های نمایش‌درمانی قرار داده است.

انتهای پیام//ف. ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار