برپایی جشن‌های دهه کرامت با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در بقاع متبرکه گیلان

جشن‌های دهه کرامت با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در ۲۴۰بقاع متبرکه گیلان در حال برگزاری است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، حجت الاسلام سجاد کاظمی پور ، معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه گیلان،  به شعار محوری دهه کرامت امسال  با عنوان «خدمت کریمانه، گره‌گشایی به رسم اهل بیت (علیه السلام)» اشاره کرد و گفت: سازمان اوقاف و بقاع متبرکه از ابتدای شیوع کرونا در کنار مدافعان سلامت در سنگر مبارزه با این ویروس منحوس حضور داشته و دارند.

او افزود: برنامه‌های فرهنگی، کمک مومنانه و جشن‌های دهه کرامت در بقاع متبرکه با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: ویژه برنامه‌های جشن‌های مردمی دهه کرامت از ولادت حضرت معصومه (سلام الله) تا ولادت امام رضا (علیه السلام) از اول تا یازدهم ذی القعده مصادف با ۲۲ خرداد تا اول تیرماه ۱۴۰۰ در بقاع متبرکه دارای صحن و فضای باز برگزار می‌شود.

حجت الاسلام کاظمی پور افزود: مراسم بزرگداشت روز ملی تجلیل از امامزادگان در شب یا روز پنجم ذی القعده، چهارشنبه (۲۶ خرداد) در هر شهرستان در یک بقعه شاخص برگزار می‌شود.

او  گفت: از آنجایی که برای عموم مردم امکان حضور در جشن‌های دهه کرامت در بقاع متبرکه وجود ندارد کاروان شادی با نام شمیم کرامت در دهه کرامت به ویژه در سالروز میلاد امام رضا (علیه السلام) راه اندازی می‌شود.

معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه گیلان افزود: در دهه کرامت امسال نیز خدام آستان قدس رضوی در قالب کاروان زیر سایه خورشید در شهر‌های مختلف گیلان حضور خواهند داشت و از ظرفیت این خدام در برگزاری هرچه باشکوه‌تر همایش بزرگداشت امامزادگان (علیهم السلام) در روز ملی امامزادگان و در بقاع شاخص استفاده خواهد شد.

حجت الاسلام کاظمی پور گفت: مراکز افق بقاع متبرکه شاخص با بهره گری از مداحان برجسته استان و شهرستان‌ها و تهیه برنامه فرهنگی و مذهبی و انتشار آن از طریق فضای مجازی اقدام خواهند کرد.

او تصریح کرد: تجلیل از هیئت امنا، خادمان و خیران بقعه‌ساز، تجلیل از مدافعان حرم، جانبازان و خانواده‌های شهدای مدافع حرم، ائمه جماعات امامزادگان و بقاع متبرکه از ویژه برنامه‌های بقاع متبرکه در این دهه است.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.