نماینده ولی فقیه در گیلان در دیدار با معاون امور مجلس و استان‌های سازمان اوقاف:

ضرورت اختصاص قاضی ویژه مراجعات اوقافی در استان ها/ مردم بدانند نیات واقفان توسط اوقاف عملی می‌شود

آیت الله فلاحتی گفت: وقف یک سازمان عظیم اقتصادی اسلام است که می‌تواند بخشی‌هایی از مسائل جامعه را برطرف کند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت،  آیت الله رسول فلاحتی  ، نماینده ولی فقیه در گیلان  و امام جمعه رشت امروز در دیدار حجت الاسلام سید ناصرالدین نوری زاده معاون امور مجلس و استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با تسلیت سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) ، گفت: تشکیل سازمان اوقاف از جمله درایت‌های رهبر معظم انقلاب است،  البته در دوره امام (ره) این سازمان در حال شکل گیری بود و اکنون ساماندهی شده است.

او ، فعالیت‌های قانونمدارانه را دارای مشکلاتی در اجرا اعلام کرد و افزود: اکنون در امور موقوفه‌ها ساماندهی خوبی انجام شده است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه موقوفه‌ها در راستای نیات واقفان ساماندهی شده است، گفت: مردم بدانند کسی که وقف می‌کند نیات وقف کننده عملی می‌شود.

آیت الله فلاحتی، خواستار اختصاص یک قاضی به منظور مراجعه‌های اوقافی در هر کدام از استان‌ها شد و افزود: وجود قاضی کار خداپسندانه و مردم پسندانه برای برطرف کردن مسائل اوقافی در راستای احیای موقوفه‌ها است.

او ، وقف را یک سازمان عظیم اقتصادی عنوان کرد که می‌تواند بخشی‌هایی از مسائل جامعه را برطرف کند و گفت: در پرداخت سهم موقوفه‌ها به مردم مناطق به ویژه روستائیان تسهیل ایجاد شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید براینکه نظارت جدی بر زیر مجموعه بسیاری از مسائل را برطرف می‌کند، افزود: در صورت وجود نظارت، مردم راحت زندگی می‌کنند و زیر مجموعه‌ها برای امور دقت بیشتری انجام می‌دهند.

آیت الله فلاحتی، احیای موقوفه‌ها را از برنامه‌های اصلی سازمان اوقاف برشمرد و تصریح کرد: حوزه‌ها و طلاب در ایام کرونا دچار آسیب جدی شدند و یکی بخش‌هایی که باید احیا شود، این عرصه است.

اعتماد ملی بزرگ‌ترین سرمایه اوقاف است

حجت الاسلام سید ناصرالدین نوری زاده ، معاون امور مجلس و استان‌های سازمان اوقاف و امیر خیریه کشور نیز در این دیدار  گفت: اقتصاد دینی مردم در این سازمان اقتصادی اسلام که ریشه در معنویت دارد، تجلی پیدا کرده است.

او ،  به وجود ۲۰۵ هزار موقوفه در کشور اشاره کرد و افزود: حفظ موقوفه‌ها از وظایف اصلی سازمان اوقاف و امور خیریه است.

معاون امور مجلس و استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به اینکه کاهش آسیب‌های اجتماعی در حوزه فعالیت‌های فرهنگی این سازمان است، تصریح کرد: فعالیت‌های فرهنگی سازمان اوقاف در راستای کاهش طلاق، فساد، فحشا، اعتیاد و آسیب‌های حاشیه نشینی است.

او ، اعتماد ملی را بزرگ‌ترین سرمایه این سازمان عنوان کرد وافزود: شفاف سازی در راستای حفظ اعتماد مردم در دستور کار مدیران سازمان اوقاف و امور خیریه است.

حجت الاسلام ستار علیزاده ، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان نیز در این دیدار  کمک‌های مومنانه را از فعالیت‌های این سازمان از ابتدای شیوع ویروس کرونا دانست و گفت: در راستای کمک مومنانه تعداد ۴۶ هزار بسته معیشتی، ۷۰ هزار بسته بهداشتی، ۲۰۰ هزار عدد ماسک و ۷۰ هزار پرس غذا میان نیازمند توزیع شده است.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.