نامزد‌های نهایی انتخابات شورا در بخش‌های مختلف کرمانشاه ۶۸ نفر هستند/نقش عملکرد دولت فعلی در انگیزه حضور مردم در انتخابات

فرماندار شهرستان کرمانشاه نامزد‌های نهایی در بخش‌های مختلف کرمانشاه را ۶۸ نفر اعلام کرد و گفت : تاکنون هیچ‌گونه نامه تایید صلاحیت جدید هم به فرمانداری نرسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، فضل‌الله رنجبر فرماندار شهرستان کرمانشاه از آمادگی کامل برای برگزاری انتخاباتی پرشور در روز جمعه خبر داد و گفت : برای برگزاری انتخابات الکترونیک آموزش نمایندگان فرماندار، کاربران و اعضای شعب اخذ رای به پایان رسیده و در عین حال از کاربران هم آزمون عملی گرفته شده تا در روز انتخابات با مشکلی مواجه نشویم.

جمع آوری آرای مردم شهرستان در ۷۲۱ شعبه

رنجبر، تعداد صندوق‌های الکترونیک اخذ رای را ۲ هزار و ۶۵ عدد اعلام کرد و افزود: یک هزار و ۳۱۴ نفر برای کار با این دستگاه‌ها و دریافت آموزش‌های لازم فراخوانده شده اند.

او با بیان این‌که ۷۲۱ شعبه اخذ رای در شهرستان کرمانشاه آرای مردم را جمع‌آوری خواهد کرد، گفت: ۴۵۸ شعبه مخصوص شهر کرمانشاه است که ۴۴۶ شعبه به صورت ثابت و ۱۲ شعبه نیز به صورت سیار آرای مردم را اخذ می‌کنند.

۳۴ هزار و ۱۹ نفر برای اولین بار واجد شرایط رأی دادن در کرمانشاه

در استان کرمانشاه ۳۴ هزار و ۱۹ نفر شامل ۱۶ هزار و ۷۱۵ خانم و ۱۷ هزار و ۳۰۴ آقا در انتخابات پیش رو برای اولین بار واجد شرایط رأی دادن هستند.

 بالایی دبیر ستاد انتخابات استان با بیان اینکه در انتخابات ۱۴۰۰ یک میلیون و ۵۷۷ هزار و ۶۳۹ نفر در استان واجد شرایط رای دادن هستند، گفت: از این تعداد ۷۸۰ هزار و ۳۲۲ نفر زن و ۷۹۷ هزار و ۳۱۷ نفر مرد هستند.

او گفت: برای دسترسی آسان و شایسته شهروندان به شعب اخذ رای هزار و ۹۴۲ شعبه در استان جانمایی شده است که از این تعداد ۹۵۳ شعبه شهری و ۹۸۹ شعبه هم روستایی است.

او افزود: برای شعب پیش بینی شده ۵۰ هزار نیرو در قالب هیات‌های اجرایی، نمایندگان فرمانداران، ناظرین شورا‌ها و شورای نگهبان، بازرسان، محافظان، رانندگان، نیرو‌های پشتیبانی و خدماتی در استان سازماندهی شده اند.

برگزاری رای گیری الکترونیک صرفا در شهر کرمانشاه

محمد ایمانی رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: رای گیری الکترونیک صرفا در شهر کرمانشاه آن هم برای انتخابات شورا‌های اسلامی برگزار می‌شود و در سایر شهرستان‌ها فرایند اخذ رأی به صورت دستی است.

او در خصوص انتخابات ریاست جمهوری گفت: از ۲۵ فرایند رأی گیری ۲ فرایند اخذ رأی و شمارش آرا به صورت سنتی برگزار می‌شود.

ایمانی در خصوص شیوه اخذ رأی الکترونیکی افزود: ابتدا تحویل مدارک و احراز هویت و استعلام انجام می‌شود که فرد بالای ۱۸ سال داشته و قبلا رأی نداده باشد

حدود دو هزار نفر کار برگزاری انتخابات را در گیلانغرب انجام خواهند داد

فرماندار گیلانغرب افزود: حدود دو هزار نفر عوامل اجرایی با همکاری دستگاه‌های ذیربط کار برگزاری انتخابات را انجام خواهند داد.

محمودیان افزود: جمعا ۱۰۸ شعبه اخذ رای در شهرستان تدارک دیده شده که در هرکدام دو صندوق یکی برای انتخابات ریاست جمهوری و یک صندوق هم برای انتخابات شورا‌های اسلامی مستقر خواهد شد.

محمودیان گفت: کار جمع آوری آرا در دو بخش مرکزی و گواور، ۲۰۷ روستا و دو تیره عشایری این شهرستان توسط عوامل اجرایی انجام خواهد گرفت.

او تعداد کل جمعیت این شهرستان را ۵۷ هزار نفر اعلام کرد و گفت: جمعا ۴۸ هزار نفر از مردم شهرستان واجد شرایط رای دادن هستند.

این مسئول افزود: مردم گیلانغرب همواره طی سال‌های گذشته یکی از بالاترین آمار‌های مشارکت را در بین شهرستان‌های استان به خود اختصاص داده اند و پیش بینی می‌شود امسال هم آمار مشارکت بالایی را به ثبت برسانند.

او درخصوص آمار داوطلبین ششمین دوره انتخابات شورای شهر و روستا در این شهرستان گفت: جمعا ۷۳۶ نفر کاندیدای انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در این شهرستان داریم که با هم به رقابت خواهند پرداخت.

عملکرد دولت فعلی انگیزه حضور در انتخابات را از مردم گرفته است

حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: عملکرد دولت فعلی انگیزه حضور در انتخابات را از مردم گرفته از طرفی صدا و سیما هم در این مدت کاری برای مجاب کردن مردم برای حضور در انتخابات نکرده است.

او گفت: قشر روحانی، طلبه، هیئتی، علما و ائمه جمعه با غیرتی که روی حرف‌های رهبری و انقلاب اسلامی دارند نمی‌توانند از زیر بار مسئولیت شانه خالی کرده و برای بالا بردن میزان مشارکت در انتخابات تلاش نکنند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه مناظرات تأثیری در بالا بردن آمار میزان مشارکت در انتخابات نداشت، افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند در هفته آخر مانده به انتخابات حلقه‌های میانی و جریان فرهنگی همت مضاعف خود را برای بالا بردن میزان مشارکت به کار گیرند.

مهمترین چالش کشور مشکلات اقتصادی است

حیدر کدیور عضو هیات نمایندگان اتاق کرمانشاه با اشاره به نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و جابجایی دولت، گفت: امروز مهمترین چالشی که کشور با آن مواجه است مشکلات اقتصادی از جمله تورم، رکود، بیکاری، عدم رشد اقتصادی و فقر است.

او با بیان اینکه دولت آینده باید قبل از هرکاری رسیدگی به این مشکلات را در برنامه داشته باشد، گفت: مردم از این مشکلات بسیار رنج می‌برند و منشا نبود رفاه مردم همین چالش‌های اقتصادی است.

این فعال اقتصادی منشأ تمام مشکلات اقتصادی کشور را ضعیف بودن بنیه تولید دانست و افزود: باوجود تلاش فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان که در این شرایط دشوار و با وجود تمام سختی‌ها پای کار هستند، اما موانع متعددی که سر راه تولید است جلوی رشد این بخش را می‌گیرد.

انتخابات یک رقابت حزبی و سیاسی نیست

بهمن ریحانی فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه گفت: نباید به این انتخابات بعنوان یک رقابت حزبی و سیاسی نگاه کرد. این انتخابات یک رزمایش بزرگ است که با حضور گسترده مردم به عامل بازدارندگی برای دشمنان نظام تبدیل خواهد شد.

او با بیان اینکه از مدت‌ها پیش دشمنان همه امکانات خود را به میدان آورده اند تا مردم را از حضور در این انتخابات دلسرد کنند، گفت: باید افرادی که گله مندند را برای شرکت در انتخابات متقاعد کنیم.

او به نقش رسانه‌ها در تشویق مردم به حضور در انتخابات اشاره کرد و افزود: امروزه مردم نگاهشان به رسانه هاست و رسانه‌ها می‌توانند در ایجاد فضای پرشور انتخاباتی نقش آفرینی کنند. رسانه‌ها باید در این مقطع تبیین کنند که اگر در انتخابات شرکت نکنیم چه لطمه‌ای خواهیم خورد و در مقابل حضور گسترده در پای صندوق‌های رای چه برکاتی برای کشور خواهد داشت .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.