بسته انتخاباتی شوراها؛

از برخورد‌های هیأت نظارت بر انتخابات با متخلفان تا تدابیر ناجا در برقراری نظم و امنیت انتخابات ۱۴۰۰

آخرین اخبار درباره ششمین دوره انتخابات شورا‌های شهر و روستای استان گیلان را در این بسته انتخاباتی بخوانید.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، موعد برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شورا‌های شهر و روستا روز جمعه ۲۸ خرداد ماه فرا می‌رسد.

در این تاریخ در گیلان انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی نیز در حوزه انتخابیه آستانه اشرفیه برگزار خواهد شد.

نظارت ۱۲ هزار بازرس و ناظر شورای نگهبان بر فرآیند برگزاری انتخابات ۱۴۰۰

احمد قنبریان، سخنگوی هیأت نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری و میان دوره‌ای مجلس در گیلان از آمادگی ناظران و بازرسان این هیات برای نظارت بر انتخابات ۱۴۰۰ خرداد خبر داد و گفت: ۱۲ هزار بازرس و ناظر شورای نگهبان بر فرآیند برگزاری انتخابات در استان نظارت می‌کنند.

او تصریح کرد: برخورد‌های قانونی با متخلفان انتخاباتی از تذکر و معرفی به مراجع قضایی گرفته تا بررسی تأثیر تخلفات در صحت انتخابات در دستور کار این شبکه‌های نظارت است.

درباره زیرساخت‌های شورا‌ها کاری نشده است

آیت الله رسول فلاحتی، نماینده، ولی فقیه در گیلان در دیدار مجمع نمایندگان این استان گفت: مجلس نخستین محل تصمیم گیری برای شورا‌ها محسوب می‌شود و نمایندگان مجلس با رعایت خطوط قرمز باید آن را حفظ کنند.

او احاطه و اشراف نمایندگان مردم نسبت به قانون اساسی و بعضی از کمیسیون‌های مجلس را مهم عنوان کرد و افزود: شورا‌ها جزء قوانین بوده، اما درباره زیرساخت‌های آن کاری انجام نشده است.

فعالیت بیش از ۱۳ هزار نفر از عوامل ناجا در برقراری نظم و امنیت انتخابات ۱۴۰۰

سردار عزیزالله ملکی، فرمانده انتظامی گیلان با اشاره به برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ گفت: تمامی اقدامات و تدابیر لازم چه هنگام برگزاری این انتخابات و چه بعد از انتخابات اندیشیده شده است و هیچ دغدغه‌ای در زمینه تأمین امنیت نداریم و نخواهیم داشت.

او از رصد و اشرافیت اطلاعاتی و اقدام‌های لازم در شورای تأمین استان خبر داد و افزود: بدون هیچ دغدغه‌ای آماده برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور هستیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.