نقش مهم ترکیه برای تأمین امنیت فرودگاه کابل

رؤسای‌جمهور آمریکا و ترکیه توافق کردن آنکارا نقشی ویژه در تأمین امنیت فرودگاه کابل برعهده داشته باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرد جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه‌ای وی در دیدار خود توافق کردند آنکارا نقش مهمی در زمینه تأمین امنیت فرودگاه کابل برعهده بگیرد و در این رابطه، طرحی در دست تهیه است.

این توافق در شرایطی حاصل شده است که آمریکا نیرو‌های خود را از افغانستان خارج می‌کند. سالیوان در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد: آمریکا همچنین در حال برنامه‌ریزی اضطراری درباره چگونگی رسیدگی به اوضاع برای شرایطی است که ترکیه نتواند اقدام کند یا به نحوی محدود اقدام کند.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه پس از اجلاس ناتو به خبرنگاران گفته بود آنکارا برای تأمین امنیت فرودگاه کابل به حمایت‌های سیاسی، لجستیکی و مالی آمریکا و نیز همکاری پاکستان و مجارستان نیاز دارد.

پیش از این رسانه‌های افغان نیز اعلام کرده بودند دولت این کشور برای سپردن مسئولیت تأمین امنیت فرودگاه بین‌المللی حامد کرزای به نظامیان ترکیه در حال رایزنی است.

این در حالی است که گروه طالبان خواستار خروج همه نظامیان خارجی به همراه نظامیان آمریکایی از افغانستان پیش از سالگرد حملات ۱۱ سپتامبر شده است. طالبان تاکید دارد امنیت فرودگاه بین‌المللی کابل باید برعهده نیرو‌های افغان قرار گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار