۳۵۰ قربانی در درگیری‌های شبانه روز گذشته در افغانستان

با تشدید جنگ و درگیری میان طالبان و نظامیان افغان، بیش از سیصد و پنجاه نفر از هر دو طرف در درگیری‌های شبانه روز گذشته در این کشور کشته یا زخمی شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، با تشدید جنگ و درگیری میان طالبان و نظامیان افغان، بیش از سیصد و پنجاه نفر از هر دو طرف در درگیری‌های شبانه روز گذشته در این کشور کشته یا زخمی شدند.

وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد: سیصد و نه نفر از اعضای طالبان در عملیات شبانه روز گذشته نظامیان افغان در مناطق مختلف این کشور کشته یا زخمی شدند، وزارت دفاع افغانستان شمار تلفات طالبان را صد و چهل و هشت نفر و تعداد مجروحان آن‌ها را صد و شصت و یک نفر اعلام کرد.

در این عملیات‌ها که در دوازده استان افغانستان به اجرا درآمد، تعدادی سلاح و مقادیری مهمات کشف و چند حلقه مین نیز خنثی شد.

از سوی دیگر منابع امنیتی و اعضای شورای استانی فاریاب اعلام کردند: بیست و یک نظامی ارتش افغانستان در درگیری‌های روز گذشته در شهرستان «دولت آباد» استان فاریاب کشته و بیست و سه نظامی دیگر زخمی شدند.

«سهراب عظیمی» افسر آموزش دیده نیرو‌های ارتش در آمریکا و ترکیه، پسر ژنرال محمد ظاهر عظیمی سخنگوی اسبق وزارت دفاع افغانستان نیز در میان جان باختگان درگیری در شهرستان دولت آباد است.

از سوی دیگر مسوولان محلی در استان دایکندی افغانستان اعلام کردند: دستکم چهار نیروی خیزش مردمی (شبه نظامیان طرفدار دولت افغانستان) در درگیری با طالبان در شهرستان «پاتو» از توابع استان دایکندی کشته شدند.

همزمان با اوج گیری جنگ و درگیری در افغانستان، نگرانی‌ها از وضعیت و تلفات غیرنظامیان افغان نیز رو به افزایش است. سازمان عفو بین الملل در تازه‌ترین گزارش خود با ابراز نگرانی از کشتار غیرنظامیان در افغانستان اعلام کرد: در حالی که از یک طرف گفت‌وگو‌های صلح نتیجه بخش نبوده و از سویی دیگر خروج نیرو‌های بین المللی سرعت گرفته است، این غیرنظامیان هستند که بهای ادامه درگیری‌ها در افغانستان را می‌پردازند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار