آمریکا درصدد توافق درباره برجام تا قبل از تشکیل دولت جدید ایران

یک مقام آمریکایی مدعی شد که واشنگتن قصد دارد تا پیش از روی کار آمدن رئیس جمهور جدید ایران، توافقی برای بازگشت به برجام منعقد کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه آکسیوس، یک مقام آمریکایی ادعا کرد که دولت بایدن قصد دارد به توافقی با ایران برای بازگشت مجدد به برجام در شش هفته مانده به آغاز به کار دولت جدید ایران دست یابد.

 این مقام همچنین مدعی شد: اگر مذاکرات تا اوایل ماه اوت که قرار است رئیس جمهور جدید در ایران سر کار آید، ادامه پیداکند، نگران کننده خواهد بود.

او  در ادامه افزود: «اگر ما قبل از تشکیل دولت جدید ایران به توافقی نرسیم، فکر می‌کنم چالش‌هایی جدی‌ بر سر چگونگی دستیابی به این توافق ایجاد خواهد شد.»

 عباس عراقچی، مذاکره کننده ارشد ایران در مذاکرات وین، تصریح کرده است که اگرچه توافق در دور فعلی مذاکرات امکان پذیر نیست، اما ایران علاقه‌ای به اتلاف وقت ندارد و انتخابات عاملی برای تعویق در این امر نخواهد بود.

اما رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی،در مصاحبه‌ای در این باره گفت: «همه می‌دانند که در این مرحله، باید منتظر دولت جدید ایران باشیم.»

این مقام آمریکایی در مصاحبه با آکسیوس همچنین اظهار داشت:  «ما زمان نامحدودی برای رسیدن به توافق با ایران نداریم. به نظرم ما وقتی زمان تمام شد این موضوع را خواهیم فهمید.»

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ایران به طور جدی درگیر مذاکرات شده است و می‌تواند طی چند هفته به توافق برسد، گفت: «آمریکا قصد ندارد ماه‌ها و ماه‌ها مذاکرات را ادامه دهد، و من فکر می‌کنم ایرانی‌ها همین نظر را دارند. کل دیدگاه ما در این باره این است که انتخابات ایران عاملی برای وقفه در تصمیم گیری نیست. تصمیم گیری بعد از انتخابات هم ادامه خواهد داشت.»

او در پایان افزود: «پس از انتخابات ایران ما به همان روشی که تاکنون مذاکره کرده ایم مذاکره خواهیم کرد. آنچه پس از تحلیف رئیس جمهور جدید ایران اتفاق می‌افتد، مسئله دیگری است، اما امیدواریم که قبل از آن به توافقی دست یابیم.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نااشنا
۰۴:۴۰ ۲۹ خرداد ۱۴۰۰
مسئولین وزارت خارجه حق امضای هیچگونه توافقنامه ای را تا زمان تشکیل دولت جدید را ندارند و همچنین حق اعطای هیچگونه امتیازی از جانب کشور به اجانب را ندارند و در صورت اعطای هرگونه امتیاز جدید از طرف کشور جمهوری اسلامی به دادگاه معرفی خواهند شد.تا اینجا هم بیش از اندازه به غربیها امتیاز داده شده است.و انها را چنین گستاخ کرده اند. همچنین نباید مسئو لیت جدیدی را متوجه کشورکنند .
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۰۰:۱۲ ۲۹ خرداد ۱۴۰۰
چرا خودشون رو میکشن که برجام رو زهر جام رو زودتر بنوشن تا قبل از تحویل دولت تمام کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۹ ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
خدا کنه تا اونموقع به توافق نرسین که باز با برجام بدبخت میشیم
Germany
ناشناس
۲۳:۳۹ ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
آمریکا برو بمیر
آخرین اخبار