گروسی: انتخابات ایران تاثیر فوری بر روند مذاکرات هسته‌ای ندارد

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی نتایج انتخابات ایران بر روند مذاکرات هسته‌ای را بی تاثیر دانست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در مصاحبه با شرکت رسانه‌ای بلومبرگ در پاسخ به این پرسش که آیا انتخابات تاثیری بر احتمال دستیابی به توافق هسته‌ای دارد، گفت: انتخابات ایران تاثیر فوری بر روند مذاکرات هسته‌ای ندارد.

همانطور که می‌دانید مذاکرات مدتی است که جریان داشته است. شما باید به یاد داشته باشید که آژانس بخشی از مذاکرات نیست. ما مذاکرات را از جنبه تکنیکی همراهی می‌کنیم. ما تضمین کننده توافق هستیم. ما نهادی هستیم که باید آن را زمانی که حاصل شود، راستی آزمایی کنیم. ما در تماس دائم هستیم، اما ما در کنار میز مذاکره حضور نداریم.

نکته‌ای که من می‌توانم به شما بگویم این است که این مذاکرات، مذاکرات پیچیده‌ای است، اما رسیدن به نتیجه خوب در آن غیرممکن نیست؛ بنابراین من نمی‌گویم که انتخابات، الان که آن‌ها سرگرم مذاکره هستند و ما در میانه این روند هستیم، کمتر یا بیشتر احتمال دارد بر توافق تاثیر بگذارد. موضوعات پیچیده و دشوار هستند، اما من فکر می‌کنم برای آن‌ها راه حل می‌تواند وجود داشته باشد.

گروسی در پاسخ به این سوال که ایرانی‌ها آمادگی دارند توافق موقت را -توافق نظارتی - که چهارشنبه آینده، ۲۴ ژوئن، به پایان می‌رسد، تمدید کنند گفت: من هنوز پیشنهادی دریافت نکرده ام. اول باید این را بگویم. کاری که ما باید بکنیم این است که دوباره بنشینیم و ببینیم باید چه کار کنیم. سه هفته پیش من همراه با معاون رئیس جمهور ایران، توافق کردیم و آن‌ها با ما ارتباط برقرار کردند و گفتند که مایلند این توافق موقت را که هم اکنون در اختیار داریم، تمدید کنند؛ توافقی که استمرار حداقل سطح فعالیت‌های راستی آزمایی و نظارت را که ما در حال حاضر در ایران انجام می‌دهیم، تضمین می‌کند. آن‌ها گفتند که می‌توانند تا ۲۴ ژوئن این توافق را ادامه دهند. این روز به سرعت نزدیک می‌شود. ما باید تصمیم بگیریم چه اقدامی می‌تواند انجام شود. ایران یک سری تعهدات با آژانس دارد که ربطی به نتیجه این روند مذاکرات ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نااشنا
۰۴:۴۹ ۲۹ خرداد ۱۴۰۰
تشکیل دولت جدید در ایران زمانی طولانی را در بر دارد و برای ادامه مذاکرات احیای برجام حداقل به چند ماه زمان نیاز دارد و غربیها بایداین مدت را صبر کرده و با اسراتزی جدید ایران مذاکرات را ادامه بدهند البته این استراتزی جدید غربیها را انگشت به دهان خواهد کرد زیرا ایران دیگر با غربیهای خبیث به سختی کنار خواهد امد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۶ ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
کسی بت گفته خیلی داری حرف میزنی فضولی موقوف
آخرین اخبار