بیش از ۱۰۰ کشته و زخمی در گردباد جنوب شرقی جمهوری چک + تصاویر

منابع خبری از ۴ کشته و بیش از ۱۰۰ زخمی در گردباد جنوبی شرقی جمهوری چک که باعث ویران شدن خانه‌ها و واژگونی درختان شد، خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، گردباد کم‌سابقه و بارش تگرگ در در منطقه «موراویا» در جمهوری چک، ۴ کشته و بیش از ۱۰۰ مجروح برجای گذاشته است.

این گردبار در شهر‌های «هُدُنین» و «بْرْژ ِتْسْلاو» در منطقه موراویای جنوبی کشور جمهوری چک، پنج‌شنبه شب، اتفاق افتاد و باعث شد تا سقف خانه‌ها ویران و درختان بر روی اتومبیل‌ها واژگون شوند.

سرعت این گردباد ۲۱۹ کیلومتر بر ساعت برآورد شده است و گفته می‌شود مناطقی که از وزش این گردبار و تگرگ آسیب دیده‌اند اکنون به منطقه‌ای جنگی می‌مانند. مقامات محلی در این باره گزارش دادند تگرگ‌های شب گذشته به اندازه توپ تنیس بودند و روستا‌های اطراف هدنین آسیب جدید دیده‌اند به حدی که ساختمان‌های یکی از روستا‌ها به کلی تخریب شده است.

یک مقام دولتی در این باره اعلام کرده است: «بیش از هزار خانه در روستا‌ها تخریب شده و مقامات مشغول فراهم آوردن مکانی برای اسکان برای افرادی هستند که خانه‌هایشان آوار شده است.»

یکی از مقامات امداد و نجات این منطقه نیز اعلام کرد: «ده‌ها نفر در این گردباره مجروح و اکنون به بیمارستان منتقل شده‌اند.»

پس از ساعاتی رسانه‌های محلی چک تعداد جان‌باختگان این حادثه را ۴ نفر اعلام کردند.

بیش از ۱۰۰ کشته و زخمی در گردباد جنوب شرقی جمهوری چک

بیش از ۱۰۰ کشته و زخمی در گردباد جنوب شرقی جمهوری چک

بیش از ۱۰۰ کشته و زخمی در گردباد جنوب شرقی جمهوری چک +تصاویر

بیش از ۱۰۰ کشته و زخمی در گردباد جنوب شرقی جمهوری چک

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار