تجمع دامداران خراسان رضوی در مقابل سازمان جهاد کشاورزی

جمعی از دامداران خراسان رضوی در مقابل ساختمان جهاد کشاورزی مشهد تجمع کردند و خواستار افزایش قیمت شیر شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ظهر امروز در مقابل ساختمان جهاد کشاورزی مشهد جمعی از دامداران خراسان رضوی جمع شدند تا اعتراض خود را نسبت به سیاست‌های اشتباه وزارت جهاد کشاورزی اعلام کنند. در این تجمع عده‌ای از دامداران گلایه‌های خود را مطرح کردند.

یکی از دامداران در این تجمع اعلام کرد: دام دار و گاودار ما امروز اینجا حضور دارند تا اعتراض خود را به مسئولان جهاد کشاورزی اعلام کنند و اگر الان اینجا حضور دارند از دل‌خوششان نیست. قیمت کاه، زرت، یونجه، واکسن، هزینه کارگر، هزینه حل و نقل و تمام هزینه‌های که به دامدار تحمیل می‌شود از سال گذشته تاکنون ۳ تا ۴ برابر شده است، اما قیمت شیر و گوشت از پارسال تاکنون افزایش چندانی نداشته است.

او افزود: در حال حاضر قیمت یک لیتر آب‌معدنی ۳ هزار و ۵۰۰ تومان است چطور جهاد نمی‌گذارد قیمت یک لیتر شیر که با این همه زحمت تولید می‌شود به ۶ هزار و ۴۰۰ تومان برسد.

یکی دیگر از دامداران که خود را نماینده دامداران اصلاح نژاد معرفی کرد، گفت: با هر خشکسالی که رخ می‌دهد بیشترین آسیب را دامداران، مخصوصاً دامداران سنتی می‌بینند، زیرا با کمبود علوفه و مراتع غذای دام به‌شدت گران می‌شود و دامدار دیگر توانایی تأمین هزینه‌های دام را ندارد ازاین‌رو ما توقع داریم تا دولت با حمایت از دامداران نگذارد، دامدار ما ورشکسته شود و مجبور به کشتار دام‌های خود شود.


بیشتر بخوانید



او افزود: پیش‌ازاین تبلیغات گسترده‌ای در خصوص اصلاح نژاد در بین دامداران می‌شد تا با اصلاح نژاد بتوانند راندمان تولدشان را افزایش دهند، اما در حال حاضر هزینه‌های اصلاح نژاد آن‌قدر بالا رفته است که دیگر هیچ دامداری قادر به پرداخت آن‌ها نیست لذا ما درخواست داریم تا دولت با دادن سوبسید‌هایی شرایط و مقدمات اصلاح نژاد را برای دامداران ایجاد کند.

در ادامه یکی دیگر از دامداران مشهدی گفت: باید تا دوشنبه آینده قیمت شیر افزایش یابد و به ۶۴۰۰ تومان برسد، زیرا در حال حاضر بسیاری از دامداران ما در شرف ورشکستگی هستند.

او افزود: خواسته ما حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از نهاده‌های دامی است، زیرا تا زمانی که این ارز به نهاده‌های دامی تعلق می‌گیرد آقایان ادعا می‌کنند که یارانه دریافت می‌کنید و باید قیمت شیر و گوشت را به آن قیمتی که ما میگوییم بفروشید.

انتهای پیام//م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.