ترامپ همچنان به داشتن روابط حسنه با پوتین مباهات می‌کند!

دونالد ترامپ معتقد است برغم سیاست تحریمی خود علیه روسیه، روابط خوبی را با رئیس جمهور این کشور داشته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا با گذشته ماه‌ها از خروج در کاخ سفید، کماکان به داشتن روابط حسنه با همتای روس خود مباهات می‌کند.

دونالد ترامپ روز شنبه در رویدادی در اوهایو گفت اگرچه مخالفت‌هایی با پروژه خط لوله انتقال گاز نورد استریم ۲ روسیه داشته و این کشور را  بر سر این پروژه هدف تحریم قرار داده، اما روابط خوب خود با ولادیمیر پوتین را حفظ کرده است.

رئیس جمهور سابق آمریکا اقدامات خود در تعامل با روسیه را اینگونه تشریح کرد: من خط لوله را متوقف کردم، من آن‌ها را در همه جا تحریم کردم و رابطه خوبی با پوتین داشتم، اما این یک اتفاق خوب است، چیز بدی نیست.

ترامپ با اشاره به اجلاس دو جانبه با پوتین در ژوئیه ۲۰۱۸ در پایتخت فنلاند، گفت: من به عنوان رئیس جمهور در هلسینکی فنلاند یک دیدار عالی و بسیار پربار با رئیس جمهور پوتین داشتم. علی رغم نمایش اخبار جعلی دیرهنگام این دیدار، آمریکا پیروز شد.

سال گذشته عملیات ساخت پروژه گازی نورد استریم ۲ در دریای بالتیک و در نزدیکی جزیره «برنهلم» دانمارک به‌دلیل تهدید‌های تحریمی آمریکا متوقف شد. اکنون ساخت این پروژه گازی بار دیگر از سر گرفته شده و ۹۳ درصد پیشرفت داشته است. این خط لوله پس از تکمیل شدن، سالانه ۵۵ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی روسیه را به آلمان منتقل خواهد کرد.

ماه گذشته وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای از تحریم «۳ نهاد و ۱۳ کشتی روسی» به‌دلیل مشارکت در پروژه خط لوله گازی «نورد استریم ۲» خبر داد اما روسیه بدون توجه به تهدید‌های آمریکا علیه پروژه نورداستریم ۲، ساخت لوله گازی در آب‌های آلمان را با استفاده از کشتی «فورتونا» ادامه داد.

مسکو همواره تحریم‌های آمریکا علیه پروژه نورد استریم ۲ را نمونه‌ای از رقابت ناعادلانه برای تقویت صادرات گاز آمریکا می‌داند و این پروژه را یک پروژه کاملا اقتصادی می‌داند که نباید سیاسی شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۷:۱۸ ۰۶ تير ۱۴۰۰
پوتین شطرنج بازماهری هست وگرنه تاحالاصدبارناوهواپیمابرآمریکاراباموشک غرق کرده بودازهمه مهمتراتحادش باایران اوراقویترهم کرده ازطرف دیگرملت روسیه هنوززیرخط فقرهستندواعتراضی به اونمیکننداین نمایانگربرتری پوتین بردونالدترامپ احمق ترین رییس جمهورایالات متحده هست که ملعبه دست اسراییل شده وکلی پول درخاورمیانه خرج کرده وهیچ بدست آورده است.سیاست ترامپ که میگویدباپوتین روابط دوستانه داردیک دروغ واضح هست کدام رییس جمهوریافرمانده درازای تحریم ملت یاسربازانش دوست میشود؟
آخرین اخبار