اجرای نخستین مدل اجرایی ساماندهی حاشیه نشینی در شهرک صنعتی کرمان

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس گفت: نخستین مدل اجرایی ساماندهی حاشیه نشینی با توافقات انجام شده در شهرک صنعتی شهر کرمان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، در نشست مشترک نماینده مردم کرمان با استاندار، رئیس کمیسیون عمرانی مجلس و معاون بنیاد مسکن، موضوع مهم و حائز اهمیت ساماندهی حاشیه شهر کرمان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

محمدرضا پورابراهیمی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در این نشست که در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی برگزار شد، گفت: بعد از اجرای نخستین مدل اجرایی ساماندهی حاشیه نشینی در شهرک صنعتی کرمان، این طرح به سایر محله‌های حاشیه‌ای نیز تعمیم داده خواهد شد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی هدف از برگزاری این نشست مشترک را ساماندهی حاشیه شهر کرمان عنوان کرد.

او اظهار داشت: با پیگیری‌های انجام شده از طرف اینجانب و کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از ماه ها قبل، این مهم در دستور کار استاندار و مسئولان اجرایی استان قرار گرفت.

 پورابراهیمی بیان داشت: خوشبختانه بنیاد مسکن متولی شد تا اولین منطقه حاشیه نشین شهر کرمان را در قالب طرح جامعی عملیاتی کند.

او گفت: در این نشست با توجه به اینکه پارسال هم به دعوت اینجانب تیم تخصصی بنیاد مسکن در کرمان حضور پیدا کرد و عملیات میدانی انجام شد، گزارش کامل برنامه پیشنهادی ساماندهی حاشیه شهر کرمان در منطقه محله شهرک صنعتی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: گزارش جامعی که ارائه شده حاوی همه نقطه نظرات بود که بتواند همه موضوعات مربوط به ایجاد مسکن استاندارد ایمن و با رعایت ضوابط و مقررات مربوطه را فراهم کند و هم بتواند با تحول طرح‌های جامع در منطقه، زمینه ایجاد اشتغال و فضا‌های کسب و کار را فراهم کند و علاوه بر سکونت در چارچوب مشخص خدمات شهری ارائه شود.

پورابراهیمی گفت: این طرح پیشنهادی نیازمند اخذ مجوز‌های لازم است.

علی زینی وند استاندار کرمان نیز در این نشست بعد از ارائه گزارش و طرح پیشنهادی، از پیگیری‌های پورابراهیمی و بنیاد مسکن که زحمات‌های زیادی در زمینه تدوین این طرح متقبل شدند و از پژوهشکده سوانح طبیعی که مدل و محتوای اصلی طرح را تدوین کرده است، تشکر کرد.

او افزود: این گزارش موقعیت خوبی را برای ساماندهی حاشیه شهر کرمان فراهم کرده است و اگر بتوانیم عملیات اجرایی را آغاز کنیم، نتیجه اقدامات انجام شده می‌تواند تجربه‌ای برای سایر مناطق حاشیه شهر کرمان باشد.

رضایی رئیس کمیسیون عمران مجلس نیز با بیان اینکه در حوزه ساماندهی شهر‌ها برنامه‌های خوبی در دستور کار کمیسیون عمران قرار گرفته است، گفت: وزارت راه و شهرسازی و کمیسیون عمران آمادگی کامل را برای همراهی با این طرح را دارند.

او بیان کرد: تمام هماهنگی‌های سطح ملی برای ساماندهی شهر کرمان از طریق اقدامات انجام شده با تلاش پورابراهیمی نماینده کرمان انجام شده و مورد حمایت جدی ما است و در چارچوب تفاهم نامه مشترک این اقدامات می‌تواند به صورت کاملا اجرایی و رسمی در حوزه فعالیت‌های ساماندهی حاشیه شهر کرمان در دستور کار کمیسیون عمران مجلس قرار گیرد.

حق شناس معاون بنیاد مسکن نیز گزارش جامعی از اقدامات انجام شده در سطح ملی به ویژه گزارش تخصصی در استان کرمان ارائه کرد و گفت: با توجه به اینکه لازم است موارد مربوط به حوزه طرح پس از اظهار نظر به نقطه نظرات مدیریت استان پیگیری شود، هماهنگی لازم برای موضوع در دستور کار و همکاری مشترک بین بنیاد مسکن و مدیریت ارشد استان قرار خواهد گرفت و از پیگیری‌های مستمر پورابراهیمی که کار را تاکنون پیش برده است تقدیر و تشکر می کنیم.

او اعلام آمادگی کرد طرف ۱۰ روز آینده پس از ارسال طرح و رفع اشکالات و تقویت نقاط قوت طرح نهایی در چارچوب مصوبات ملی و استانی در دستور کار قرار گیرد.

 پور ابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی هم از استاندار و سایر شرکت کنندگان تشکر کرد و گفت: اگر همراهی استاندار کرمان نبود، قطعا در این بخش به این دستاورد نمی‌رسیدیم.

او افزود: با توجه به ظرفیت کمیسیون عمران از همراهی رضایی که زحمات زیادی در حوزه عمرانی کشور متقبل شده است، تشکر می کنیم.

پورابراهیمی تصریح کرد: این همراهی در ساماندهی حاشیه شهر کرمان کمک بزرگی برای ما خواهد بود و بزودی نشست مشترک رئیس کمیسیون عمران مجلس و مدیران ارشد وزارت راه و شهرسازی و دستگاه‌های متولی را با حضور استاندار و وزرای مربوطه در کرمان برگزار خواهیم کرد.

پورابراهیمی گفت: تصور ما این است که این موضوع آغاز تحولاتی مهم در ساماندهی حاشیه شهر کرمان که مردمی متدین و مظلوم هستند، فراهم خواهد کرد.

او ابراز امیدواری کرد: با استفاده از تجارب استان‌های دیگر، مشکلات بخش حاشیه نشینی را در برنامه‌ای میان مدت به صورت قابل قبول مرتفع کنیم و فضایی را برای زندگی سالم فراهم کنیم.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار