اعتیاد، خشونت‌های خانگی و طلاق، مهمترین آسیب‌های اجتماعی در کرمان

رئیس اداره بهزیستی شهرستان کرمان اعتیاد، خشونت‌های خانگی و طلاق را از مهمترین آسیب‌های اجتماعی شهر کرمان عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علی اکبر مختاری، رئیس اداره بهزیستی شهرستان کرمان در نشست با معاون اجتماعی سپاه ثارالله کرمان در خصوص بررسی مسائل و آسیب‌های اجتماعی با اشاره به روند رو به رشد مسائل اجتماعی در حوزه‌های مختلف، در پیش گرفتن طرح‌ها و برنامه‌های پیشگیرانه را موثرترین شیوه در برخورد با این مسائل دانست و گفت: استفاده از ظرفیت‌های مردمی در قالب برنامه‌های پیشگیرانه محور با تکیه بر بهره حداکثری از ظرفیت‌های بومی و منطقه‌ای اثربخش‌ترین شیوه مهار و کنترل معضلات گوناگون اجتماعی است.

او با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی اقدام به ایجاد پایگاه‌های اجتماعی در حاشیه‌های شهر کرمان کرده است، افزود: افتتاح ۲۹ مرکز مثبت زندگی و فعالیت پایگاه‌های اجتماعی در مناطق حاشیه‌ای کرمان زمینه مناسبی است تا با همکاری مجموعه‌هایی همچون سپاه پاسداران خدمات ارزنده‌ای را به جامعه ارائه کند.

مختاری اعتیاد، خشونت‌های خانگی و طلاق را از مهمترین آسیب‌های اجتماعی شهر کرمان عنوان کرد و افزود: مهاجرت روستاییان به شهر‌ها یکی از دلایل مهم افزایش آسیب درکرمان بوده است.

ستایش نیا، معاون اجتماعی سپاه ثارالله کرمان نیز در این دیدار، حاشیه نشینی و اعتیاد را مادر مشکلات حال حاضر جامعه دانست و تصریح کرد: اعتیاد ریشه اصلی عمده معضلات اجتماعی از جمله طلاق است، بنابراین برنامه ریزی پیشگیرانه محور در کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر است.

او افزود: مجموعه سپاه پاسداران در کنار همکاری با بهزیستی اقدامات قابل قبولی را در این زمینه تاکنون داشته است.

ستایش نیا به اجرای طرح‌های محله محور در حوزه آسیب‌های اجتماعی در مناطق حاشیه‌ای اشاره کرد وگفت: استفاده از ظرفیت اماکن مذهبی و روحانیون در اجرای برنامه‌های فرهنگی و پیشگیرانه در قالب طرح کرامت از اهم اقدامات سپاه در زمینه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار