افتتاح پروژه‌های امدادی و درمانی جمعیت هلال احمر در ریگان

امروز با حضور استاندار کرمان و مسئولان شهرستان ریگان، پروژه‌های درمانی و امدادی جمعیت هلال احمر ریگان افتتاح و کلنگ زنی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علی زینی وند استاندار کرمان در حاشیه افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌های درمانی و امدادی شهرستان ریگان، گفت: عملیات اجرای طرح پایگاه امداد و نجات جاده‌ای محور ریگان - ایرانشهر با اعتبار حدود ۲ میلیارد تومان در شرق استان کرمان آغاز شد.

او افزود: در حوزه نرماشیر، فهرج و ریگان امروز خدمت مسئولان و مردم رسیدیم و جمعیت هلال احمر در ریگان چند طرح کاربردی امدادی و درمانی داشت.

زینی وند تصریح کرد: راه اندازی طرح مرکز جامع توانبخشی جمعیت هلال احمر در منطقه ضرورت داشت که ضمن اجرای این طرح، هم اکنون مردم از آن بهره می‌برند و اقدامی ارزنده و بسیار مهم بود که خوشبختانه امروز ساختمان آن را در شهر کلنگ زنی کردیم.

او بیان داشت: مرکز امداد و نجات جاده‌ای نیز با توجه به طول جاده‌های استان و حادثه خیزی آن به این پایگاه در استان بیشتر نیاز داشتیم که در محور ریگان - ایرانشهر که یکی از جاده‌های پرتردد کرمان محسوب می‌شود، عملیات احداث این پایگاه ضروری به نظر می‌رسید و عملیات اجرایی آن امروز آغاز شد.

زینی وند از جمعیت هلال احمر استان کرمان به واسطه اجرای این طرح، فرمانداری برای برنامه‌ریزی و تامین زیرساخت‌ها و مردم محلی برای اهدای زمین و همچنین از خبرنگاران برای انعکاس خدمات نظام جمهوری اسلامی قدردانی کرد.

او عنوان کرد: عملیات اجرای طرح پایگاه امداد و نجات جاده‌ای محور ریگان - ایرانشهر با اعتبار حدود ۲ میلیارد تومان در شرق استان کرمان آغاز شده که این طرح می‌تواند خدمات مهمی در این محور ترانزیتی به مردم ارائه کند.

زینی وند گفت: مردم این مناطق مشکلات زیرساختی همچون مبلمان و زیرساخت‌های شهری دارند و مقرر شد تا حد توان استانداری کرمان در بودجه سال آینده تقویت شود.

او افزود: بحث لایه روبی رودخانه‌ها بود و مناطقی از این حوزه را سیل تهدید می‌کرد لذا لایه روبی تا اندازه‌ای خطر سیلاب را کاهش داده است.

رضا فلاح مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان در حاشیه آیین افتتاح کلینک توانبخشی و کلنگ زنی مرکز جامع توانبخشی جمعیت هلال احمر شهرستان ریگان نیز گفت: ۶۸۰ نفر معلول جسمی و حرکتی در شهرستان ریگان زندگی می‌کنند که ۴۰۰ نفر از آن‌ها کودکان هستند.

او با اعلام اینکه بسیاری از خانواده‌های ریگانی فرزندانشان دچار بیماری CP هستند، افزود: بیماران زیادی برای درمان به مرکز کاردرمانی جمعیت هلال احمر در شهرستان بم مراجعه می‌کردند که اکنون با افتتاح این کلینیک، مراجعه کنندگان با کمترین هزینه می‌توانند از خدمات این مرکز بهره‌مند شوند.

فلاح با اشاره به آغاز فعالیت بخش کاردرمان از ابتدای خردادماه سال آینده، بیان کرد: اکنون کلینیک توانبخشی جمعیت هلال احمر ریگان با ارزش ریالی ۵۵۰ میلیون تومان به همت جمعیت هلال احمر و کمک خیرین مجهز شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با اشاره به اینکه روزانه ۲۷ کودک در این مرکز مورد معالجه قرار می‌گیرند، تصریح کرد: خوشبختانه تاکنون ۴ کودک پس از سال‌ها موفق شدند به تنهایی گام بردارند و همچنین در بخش گفتاردرمانی نیز ۳ کودک معالجه شدند.

فلاح با اشاره به این که تعرفه‌های این مرکز ۳۰ درصد کمتر از تعرفه‌های بخش خصوصی است، افزود: بسیاری از خانواده‌های نیازمند و تحت پوشش بهزیستی با مراجعه به این مرکز و پرداخت هزینه کمتر می‌توانند فرزندان شان را معالجه و درمان کنند.

او همچنین در حاشیه کلنگ زنی پروژه عمرانی پایگاه امدادونجات بین شهری سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی در محور ریگان ایرانشهر گفت: در این محور مواصلاتی به دلیل قاچاق انسان و سوخت بیشترین حوادث جاده‌ای رخ می‌دهد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان افزود: این پایگاه با هدف امدادرسانی سریع و به موقع با هدف کاهش تلفات جانی در این محور احداث می‌شود.

ساختمان جدید مرکز جامع توانبخشی جمعیت هلال احمر شهرستان ریگان نیز با هدف تکمیل بخش‌های مختلف توانبخشی با حضور استاندار کرمان کلنگ زده شد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار