آگاه سازی، تنها راه در امان ماندن جوانان از آسیب‌های اجتماعی

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کرمان گفت: تنها راه پیش رو برای در امان ماندن از آسیب‌های اجتماعی، آگاه سازی و اقدامات پیشگیرانه است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدی انارکی، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان  در جلسه هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان بافت با اشاره به افزایش سطح زیر کشت مواد مخدر در کشور افغانستان و به ویژه افزایش تولید ماده خطرناک شیشه در این کشور، تنها راه پیش رو برای در امان ماندن جوانان از این آسیب‌ها را آگاه سازی و اقدامات پیشگیرانه دانست و گفت: در این شرایط است که اهمیت اجرای به موقع طرح‌های پیشگیرانه از سوی مجموعه بهزیستی به خوبی مشهود خواهد بود.

او افزود: با مطالبه گری از بنگاه‌های اقتصادی در زمینه توجه و اهتمام جدی و مسئولانه آنان با عمل به مسئولیت اجتماعی و لزوم توجه هرچه بیشتر دستگاه‌های آموزشی به بحث آموزش در خصوص پیشگیری از گسترش و شیوع سوء مصرف آن‌ها را پای کار آورد.

انارکی از فعالیت‌ها و اقدامات ارزشمند و علمی در بحث پیشگیری از گسترش و درمان معتادان، به خصوص اقدامات اخیر بهزیستی و سایر دستگاه‌های ذیربط در ساماندهی معتادین متجاهر قدردانی کرد.

مسعود صادقی مقدم، رییس بهزیستی شهرستان بافت نیز در این نشست گفت: روند رو به رشد مصرف مواد مخدر در سال‌های اخیر می‌طلبد که همه دستگاه‌های مسئول در این زمینه وارد میدان شوند تا بتوان ضمن کنترل این آسیب، با انجام اقدامات پیشگیرانه شاهد کاهش آن باشیم.

او افزود: بهزیستی هم در زمینه درمان و هم در زمینه پیشگیری اقدامات خوبی را تاکنون به انجام رسانده است، اما به دلیل کامل نبودن چرخه درمان، بسیاری از کسانی که سابقه ترک دارند، بعد از مدتی بازگشت داشته اند.

صادقی مقدم یکی از راه‌های ترک پایدار معتادان را ایجاد اشتغال برای آن‌ها عنوان و تصریح کرد: بسیاری از معتادان به دلیل بیکاری و مشکلات اقتصادی و معیشتی به مصرف مواد مخدر روی آورده اند، باید بتوانیم با کمک خیرین و بخش خصوصی مشکل اشتغال آن‌ها را حل کنیم.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار