نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی:

قطع برق به یک بحران تبدیل شده است

پور ابراهیمی گفت: سیاست گذاری غلط و یک مسیر اشتباه کار را به جایی رسانده که موضوع برق به یک بحران در کشور تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدرضا پورابراهیمی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در دیدار مجمع نمایندگان استان کرمان با نماینده  ولی فقیه و امام جمعه کرمان با بیان اینکه ما در استان، مجلس و مجمع نمایندگان نیازمند فضای همدلی و وحدت هستیم گفت: بنابراین تمهیدی اتخاذ شد که انتخابات مجمع نمایندگان برای اجلاسیه دوم سه ماه عقب بیفتد.

او افزود: صورت جلسه‌ای را اکثریت نمایندگان امضا کردند و هیات رییسه اجلاسیه اول برای بازه سه ماهه شهباز حسن پور و عفت شریعتی به عنوان رئیس و نایب رئیس و محمدی به عنوان سخنگو و شکرالهی به عنوان دبیر ادامه بدهند تا مباحث مربوط به انتخابات ریاست جمهوری نیز کمی فضای خاص خود را پشت سر بگذارد و به فضای همدلی و وحدت تبدیل شود.

پورابراهیمی تصریح کرد: امیدواریم این رویکرد همدلی و وحدت که به واسطه این اتخاذ تدبیر عملیاتی شد بتواند کمک کند و در حوزه مسائل کلان استان اثرگذار خواهد بود.

او گفت: همچنان اعتقادمان بر این است ما در شرایط کنونی کشور می‌خواهیم پیگیری‌هایی انجام بدهیم و موضوعاتی را در دستور کار قرار بدهیم و در حوزه مسائل استانی نماینده ولی فقیه محور تصمیمات و هماهنگی خواهد بود.

پورابراهیمی بیان کرد: شورای راهبردی با حضور همه ارکان نظام فرصت خوبی است که بتوانیم این هماهنگی‌ها را با محوریت نماینده ولی فقیه در استان بیشتر کنیم و بر این باوریم با این رویکرد جلو برویم.

او تصریح کرد: در شرایط کنونی چند نکته پیش می‌آید که انتظار این است هم همراهی کنید و اولین نکته آن این است که اولین بار در تاریخ کشور است که بعد از انتخابات ریاست جمهوری یک هماهنگی جامع بین ارکان نظام پیش بینی می‌شود فراهم شود.

اواظهار داشت: طبیعتا پیشرفت و توسعه استان کرمان نیز در این شرایط بسیار حائز اهمیت است آن چیزی که برای ما اهمیت دارد این است که ما اولویت هایمان را در دولت آینده مشخص کنیم.

نماینده مردم کرمان  تاکید کرد: شورای راهبردی پیشنهاد نخست بنده است تا در اسرع وقت تشکیل شود و ۵ تا ۱۰ اولویت استان کرمان احصا شود.

پورابراهیمی ادامه داد: اولویت‌های استان در حوزه بخشی تعریف می‌شود که از جمله این اولویت‌ها موضوع آب و توسعه فعالیت‌های صنعتی و معدنی احصا شود و اگر این موارد مشخص شود، چون رابطه دوستانه و کاملا اعتماد متقابل بین مجلس و دولت در حال شکل گیری است پیگیری امورات نیز تسهیل خواهد شد.

او افزود: یک نمونه‌ای از عملکرد نادرست دولت را در صنعت برق کشور مشاهده می‌کنید لذا یک سیاست گذاری غلط و یک مسیر اشتباه کار را به جایی رسانده که این موضوع به یک بحران در کشور تبدیل شده است.

پور ابراهیمی خطاب به نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: درخواست ما از شما این است به اتفاق استاندار و رئیس دستگاه قضا و ۱۰ نماینده کرمان به عنوان مجمع نمایندگان استان در شورای راهبردی چند اولویت مهم استان را احصا کنید تا در این مورد در شورای راهبردی به توافق برسیم.

اوافزود: مجمع نمایندگان استان جزو مجامع مقتدر استانی محسوب می‌شود و گاهی برای کمک به موضوعات از این ظرفیت مجمع استفاده می‌کنند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس گفت: موظف هستیم امروز برای استان خودمان از ظرفیت مجمع استفاده کنیم و یک صدا و ندای واحد بشویم و بتوانیم تصمیم گیری کنیم.

پورابراهیمی تاکید کرد: وزرا را قبل از گرفتن رای اعتماد به مجمع نمایندگان دعوت و اولویت‌های استان را مطرح می‌کنیم.

او شورای راهبردی با محوریت ولی فقیه را ظرفیت ارزشمندی برای استان کرمان دانست و گفت: اولویت‌هایی که بدنه مدیریت استان با مسئولیت استاندار احصاء و چند اولویت مشخص شود و بر اساس آن تصمیم گیری شود.

پورابراهیمی اظهار داشت: اگر روی این موضوع کار شده این اولویت‌ها را حداکثر تا یک هفته آینده به مجمع نمایندگان ارائه شود و اگر اولویت‌ها مورد توافق مجمع قرار گرفت کار پیش می‌رود در غیر این صورت مجدد تشکیل جلسه خواهیم داد.

او اظهار داشت: کارشکنی در وزارت نیرو موجب شد ما نتوانیم تابستان امسال مشکل آب استان کرمان و جا‌های دیگر را حل کنیم لذا اگر عقبه‌ای در وزارت نیرو داشته باشیم چنین مشکلاتی نداریم.

پورابراهیمی ادامه داد:ظرفیت مجمع نمایندگان در کنار این دو موضوع بخش عمده‌ای از مشکلات و دغدغه‌ها را در حوزه منطقه‌ای را حل می‌کند و مسیر حرکت را متفاوت خواهد کرد.

او بیان کرد: البته حجت الاسلام رییسی نیز در موقعیت بسیار خطیری قرار دارد، کشور در سخت‌ترین شرایط، اما کمی‌ها و حرکات بزرگ بسیار امیدوار کننده است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار