شیراز میزبان سومین همایش ملی ارتباطات ورزشی

سومین کنفرانس ملی ارتباطات ورزشی؛ سواد ارتباطی و سواد رسانه‌ای در ورزش با ارائه جدیدترین دستاورد‌های علمی به صورت آنلاین در شیراز برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، در سومین کنفرانس ملی ارتباطات ورزشی؛ سواد ارتباطی و سواد رسانه‌ای در ورزش که باحضور اساتید دانشگاه و محققان کشور برگزار شد، جدیدترین دستاورد‌های علمی در حوزه ارتباطات ورزشی ارائه شد.

مهرداد احمدی رییس دانشگاه پیام نور شیراز و رییس این کنفرانس، برگزاری این رویداد علمی به میزبانی دانشگاه پیام نور شیراز را کاری ارزشمند عنوان کرد و با بیان اینکه اهمیت رسانه و ارتباط تنگاتنگ آن با حوزه ورزش برکسی پوشیده نیست، اظهار داشت: ورزش سهم عمده‌ای در رسانه‌های مجازی اجتماعی و سنتی دارد.

او با تاکید بر لزوم توجه بیشتر به رسانه‌های مجازی افزود: در حال حاضر ۵۲ درصد از جمعیت دنیا از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند که این آمار در دو سال اخیر با رشد ۱۳ درصدی رو به رو بوده است.

احمدی اضافه کرد: در ایران نیز در حال حاضر ۳۶ میلیون نفر کاربر فضای مجازی هستند که طبق آمار‌های موجود با رشد ۹درصدی رو به رو بوده است.

این عضو هیئت علمی رشته مدیریت رسانه، خواستار توجه بیشتر به نقش رسانه‌های اجتماعی در ورزش و همچنین افزایش سهم پوشش رسانه‌ای اخبار مرتبط با ورزش بانوان شد.

حمید قاسمی دبیرعلمی این همایش ملی نیز دربخشی از این کنفرانس با اشاره به اهمیت رشته ارتباطات ورزشی به عنوان یکی از رشته‌های بین رشته ای، اظهار داشت: رشته مدیریت ورزشی برای اولین بار در دانشگاه‌های کشور در ۳ مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه پیام نور ایجاد و با استقبال بسیار خوبی رو به رو شد.

رییس مرکز تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور ابراز امیدواری کرد: با توجه به پتانسیل بالای شهر شیراز، رشته مدیریت ورزشی در دانشگاه پیام نور شیراز راه اندازی شود و این دانشگاه به قطب رشته‌های ورزشی تبدیل شود.

او در بخش دیگری از اظهارات خود، به اهمیت سواد ارتباطی و سواد رسانه‌ای نیز اشاره کرد و یادآور شد: پس از تعیین و اعلام ۱۲ معیار اساسی سواد از سوی یونسکو به عنوان توانایی ایجاد تغییر با کمک آموخته‌ها، سواد ارتباطی و رسانه‌ای نیز بیشتر مورد توجه قرار گرفت.

جلال یاراحمدی دبیر اجرایی کنفرانس نیز به ارائه گزارشی از نحوه برگزاری این همایش ملی پرداخت و اظهارداشت: سومین همایش ملی ارتباطات ورزشی در مهر ماه ۹۹ در کارگروه پژوهش استان فارس مورد تصویب قرار گرفت و مجوز‌های لازم نیز از معاونت پژوهشی دانشگاه پیام نور و همچنین پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) اخذ شد.

او افزود: پس از اعلام فراخوان در بهمن ماه ۱۳۹۹ تعداد ۱۱۹ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد که۸۹ مقاله توسط هیئت داوران مورد پذیرش نهایی قرار گرفت.

رییس سومین همایش ملی ارتباطات ورزشی اضافه کرد: ۹ مقاله نیز جهت ارائه به صورت شفاهی و ۳ مقاله نیز از سوی هئیت داوران به عنوان مقالات برتر معرفی شد.

نقش رسانه‌های جمعی در توسعه ورزش دانشجویی، بازاریابی ارتباطی یکپارچه در مدیریت رفتار مصرف کننده ورزشی، کاربرد اخلاق و ارتباطات، اهرم‌های قدرت در یک قاب (رسانه، ورزش، اقتصاد)، مقایسه نقش انواع رسانه‌های ورزشی بر سبک زندگی، بررسی نقش رسانه‌های جمعی در توسعه استعدادیابی دانش آموزان با رویکرد ورزش‌های پایه، طراحی الگوی استراتژی توسعه ورزش قهرمانی و همگانی در ورزش دانش آموزی، رتبه بندی ویژگی‌های تاثیر گذار البسه ورزشی بر شاخصه‌های برند، شناسایی موانع پوشش رسانه‌ای ورزش قهرمانی بانوان در ایران، توسعه روابط بین الملل ورزشی، ضرورت دیپلماسی امروز ایران، کاربرد دیتا ژورنالیسم در بازاریابی ورزشی، مدیریت تشریفات در ورزش، بررسی عوامل موثر بر اعتماد شهروندان به رسانه ملی، شناسایی نقش‌های اجتماعی و فرهنگی رسانه در ورزش، بررسی حمایت از ورزشکاران آسیب دیده از منظر مالی، بیمه و روحی-روانی، نقدی بر فعالیت‌های ورزشی کودکان زیر سن بلوغ، از جمله مقالات ارائه شده به صورت شفاهی در این کنفرانس ملی بود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.