کاشفی:

هیچ حمایتی از صنایعی که برق آن‌ها قطع می‌شود، صورت نمی‌گیرد

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه با اشاره به قطع برق صنایع استان و با بیان اینکه بسیاری از این واحد‌ها تولیدکننده کالا‌های اساسی مردم هستند، گفت : هیچ حمایتی از صنایعی که برق آن‌ها قطع می‌شود، صورت نمی‌گیرد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، کیوان کاشفی رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه ابتدا از کمبود برق که کشور با آن مواجه شده یاد کرد و گفت : متاسفانه با اولویت‌بندی که صورت گرفته شاهد قطع برق صنایع و واحد‌های تولیدی هستیم.

او با بیان اینکه این قطع برق بخش تولید را با چالش‌های جدی و تعطیلی مواجه کرده، گفت : بسیاری از این واحد‌ها تولیدکننده کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم هستند و با این شرایط نمی‌توانند به تعهدات تولید خود عمل کنند.

عضو هیات رییسه اتاق ایران افزود: در کنار قطعی برقی که بر صنایع تحمیل می‌شود، اما هیچ حمایتی از واحد‌هایی که برق آن‌ها قطع شده در زمینه تسهیلات بانکی، مالیات، تامین اجتماعی و ... صورت نمی‌گیرد.

او افزود: در شرایطی که چنین فشاری به صنایع وارد شده، لازم است حمایت‌های ویژه‌ای از آن‌ها صورت بگیرد.

کاشفی سپس درباره نحوه عملکرد دستگاه‌ها در زمینه تحقق نامگذاری امسال با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» گفت: تقاضا داریم دستگاه‌ها همکاری بیشتری در زمینه ارائه عملکرد خود در این زمینه داشته باشند.

او ادامه داد: دستگاه‌هایی مانند بانک‌ها باید عملکرد خود را در زمینه پرداخت تسهیلات، سرمایه در گردش و ... و همچنین سایر دستگاه‌ها مانند تامین اجتماعی و مالیات اقدامات خود را در زمینه مشوق‌ها و بخشودگی‌ها ارائه دهند تا ببینیم در امسال چه پشتیبانی و مانع‌زدایی واقعی برای واحد‌های تولیدی صورت گرفته است.

رئیس اتاق کرمانشاه از وضعیت مکانیزاسیون تجهیزات کشاورزی استان و افرادی که برای دریافت تراکتور پشت نوبت هستند هم یاد کرد و افزود: یکی از راهکار‌هایی که می‌تواند به تامین تراکتور کمک کند واردات آن است.

کاشفی با بیان اینکه تراکتور کالای لوکس یا تزئینی نیست که برای واردات آن سخت‌گیری شود، گفت: پیشنهاد می‌شود تعرفه واردات تراکتور کاهش یابد یا حتی صفر شود و اگر نیاز باشد این مهم را از طریق شورای گفت‌وگوی ملی پیگیری خواهیم کرد تا تقاضایی که برای تراکتور وجود دارد پاسخ داده شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.