کشته شدن رئیس اطلاعات طالبان در استان لوگر

وزارت داخله افغانستان از کشته شدن رئیس اطلاعات گروه طالبان در جریان عملیات نیرو‌های پلیس در استان لوگر خبر داد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، وزارت داخله افغانستان اعلام کرد که رئیس اطلاعات طالبان شب گذشته توسط نیرو‌های امنیتی این کشور در استان لوگر کشته شده است.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: شب گذشته در جریان عملیات ویژه نیرو‌های پلیس افغانستان در استان لوگر رئیس اطلاعات طالبان کشته شد و دو شبه نظامی دیگر بازداشت شدند.

در حال حاضر، افغانستان با اختلاف بین نیرو‌های دولتی و طالبان روبروست که گفته می‌شود طالبان پس از اعلام عقب نشینی نیرو‌های آمریکایی در ماه آوریل، ۸۵ درصد کشور را تصرف کرده است. عملیات نظامی از سوی دولت افغانستان برای جلوگیری از کنترل بیشتر طالبان بر شهرهای این کشور  در سراسر افغانستان در حال انجام است.

وزارت دفاع افغانستان از کشته و زخمی شدن بیش از چهارصد عضو طالبان در عملیات شبانه روز گذشته نظامیان افغان خبر داد.

وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد: در عملیات‌ هوایی و زمینی نظامیان افغان که در استان‌های ننگرهار، وردک، خوست، قندهار، فراه، هرات، بادغیس، سرپل، جوزجان، نیمروز، هلمند، بدخشان، قندوز، تخار و کاپیسا به اجرا درآمد دویست و هفتاد و یک نفر از طالبان کشته و صد و شصت و دو نفر از آن‌ها زخمی شدند.

همچنین منابع امنیتی اعلام کردند: حملات طالبان به شهر غزنی مرکز استان غزنی افغانستان شب گذشته نیز ادامه یافت. این منابع گفته اند بخش‌هایی از حومه شهر غزنی از جمله حوزه ششم امنیتی این شهر به کنترل طالبان درآمده است، اما مسئولان امنیتی تاکنون به صورت رسمی دراین باره واکنش نشان نداده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار