مشاور امنیت ملی افغانستان: مقامات و نیرو‌های افغان در تلاش برای رفع شکاف امنیتی هستند

حمدالله محب در بیانیه‌ای اعلام کرد با وجود خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان، نیرو‌های افغان در تلاش هستند به زودی آخرین شکاف امنیتی را برطرف کنند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، «حمدالله محب»، مشاور شورای امنیت ملی افغانستان در بیانیه‌ای اعلام کرد عقب نشینی نظامیان آمریکایی از این کشور آخرین شکاف امنیتی بود، با این حال مقامات و نیرو‌های افغان در تلاش هستند به زودی آن را برطرف کنند.

ساعاتی پیش نیز آستین میلر، فرمانده آمریکا در جنگ افغانستان در مراسمی در کابل به عنوان آخرین ژنرال عالی رتبه آمریکا که در جنگ ۲۰ ساله افغانستان حضور داشت به صورت نمادین پایان فرماندهی این جنگ را قبل از تاریخ اعلام شده برای خروج نیرو‌های ناتو و آمریکا از خاک این کشور اعلام کرد.

مقامات آمریکایی مدعی شدند کاخ سفید امیدوار است این حرکت نمادین اطمینان دولت افغانستان را در مورد پایان حضور نظامی واشنگتن در این کشور جلب کرده باشد.

در روز‌های اخیر نیرو‌های طالبان با پیشروی در بخش‌های مختلف افغانستان اعلام کرده اند در صورت خارج نشدن کامل نیرو‌های نظامی از خاک این کشور هرگونه عواقب پس از آن متوجه اشغالگران خواهد بود؛ از این رو نیرو‌های خارجی در تلاشند تا قبل از به پایان رسیدن تاریخ اعلامی از افغانستان خارج شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار