سخنگوی صنعت برق خراسان رضوی:

مشهد از ابتدای هفته تاکنون قطعی برق نداشته است

سخنگوی صنعت برق خراسان رضوی گفت: به دلیل کاهش دمای هوا و کاهش مصرف برق جدول زمان بندی خاموشی‌های شرکت توزیع برق مشهد از ابتدای هفته تاکنون اجرا نشده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسن حشمتی سخنگوی صنعت برق خراسان رضوی گفت: به دلیل کاهش دمای هوا و رعایت مطلوب مردم و کاهش مصرف، جدول زمان بندی خاموشی‌های شرکت توزیع برق مشهد از ابتدای هفته تاکنون در این کلانشهر اجرا نشده است.

او افزود: از روز شنبه این هفته خاموشی با برنامه ریزی قبلی طبق جدول اعلامی شرکت برق مشهد در سطح خانگی نداشتیم.

سخنگوی صنعت برق خراسان رضوی ادامه داد: اجرای جدول خاموشی‌های برق ارتباط مستقیم با مدیریت مصرف برق از سوی مردم دارد و هر چه قدر مردم مصرف برق را کاهش دهند به همان میزان، مقدار خاموشی‌ها نیز کاهش یافته و اجرای جدول برنامه ریزی خاموشی محتمل خواهد بود.


بیشتر بخوانید


حشمتی با اشاره به پایداری تولید برق در شبکه سراسری بیان کرد: نیروگاه‌های حرارتی خراسان رضوی با تمام توان در مدار تولید قرار دارند و برق نیز از کشور‌های ترکمنستان و ارمنستان وارد کشور شده است و در شبکه سراسری برق قرار می‌گیرد و صادرات برق به کشور افغانستان نیز در حد پایینی است.

قطعی برق در مشهد از روزهای پایانی اردیبهشت ماه آغاز شد و این خاموشی‌ها هر هفته طبق جدول زمان بندی اعلام شده از سوی شرکت توزیع نیروی برق مشهد اجرا می‌شد که تا هفته جاری ادامه داشت.

طول شبکه برق در شهرستان مشهد ۱۷ هزار کیلومتر، تعداد ترانسفورماتور‌ها ۱۶ هزار دستگاه، تعداد لامپ‌ها ۲۷۳ هزار عدد و مصرف لامپ‌ها ۶ هزار مگاوات ساعت است و یک میلیون و ۶۵۰ هزار مشترک برق در مشهد وجود دارد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام//ف.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.