طرح «اهدای دانایی» با هدف ترویج فرهنگ مطالعه در صدرا

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری صدرا از آغاز اجرای طرح «اهدای دانایی» با هدف توسعه فرصت استفاده و مطالعه کتاب در این شهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، فرج زاده رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری صدرا از آغاز طرح «اهدای دانایی» با هدف ایجاد فرصت استفاده و مطالعه کتاب با نیت اهداء کتاب و تشویق و ترغیب شهروندان به انس با کتاب و تشویق سنت اهداء کتاب خبر داد.

او افزود: فراهم کردن امکانات و فرصت‌های مطالعه برای تمامی شهروندان و ترغیب و تشویق آنان به مطالعه، تفکر و اندیشه ورزی و غنی ساختن برنامه‌های فرهنگی با محوریت کتاب از اولویت‌های برنامه‌های دبیرخانه جشنواره پایتخت کتاب است و طرح اهدای دانایی نیز در همین راستا آغاز شده است.

فرج زاده ضمن تاکید بر اینکه اهدای کتاب سنت حسنه‌ای است که به کتابخوان‌تر کردن جامعه کمک می‌کند، گفت: در منازل بیشتر مردم، کتاب‌های ارزشمندی وجود دارد که مدت‌ها از مطالعه آن گذشته و در بسیاری از مواقع بدون استفاده باقی مانده است، بدون شک اهدای این کتاب‌های ارزشمند به کتابخانه‌ها یکی از کار‌هایی است که می‌تواند به ترغیب کتابخوان‌ها و افزایش سرانه مطالعاتی در شهر صدرا کمک کند.

دبیر جشنواره پایتخت کتاب ایران در شهر صدرا، اهدای کتاب را یکی از سنت‌های فرهنگی پسندیده دانست که توسط بسیاری از اهالی ادب، فرهنگ و هنر انجام می‌شود و عنوان کرد: شهروندان ادیب و با فرهنگ شهر صدرامی توانند کتاب‌های مطالعه شده‌ی خود را به منظور استفاده سایر شهروندان به دبیرخانه جشنواره راه اندازی و تقویت کتابخانه‌های مختلف شهری اهداء کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار