رئیس تامین اجتماعی تربت جام:

۲۵ درصد جمعیت تربت جام تحت حمایت تامین اجتماعی قرار دارند

رئیس اداره تامین اجتماعی تربت جام گفت: حدود ۶۰ هزار نفر در تربت جام تحت حمایت بیمه تامین اجتماعی هستند که این جمعیت، ۲۵ درصد کل جمعیت تربت جام را تشکیل می‌دهند.

جواد ابراهیمیان رئیس اداره تامین اجتماعی تربت جام در گفت‌وگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: در تربت جام ۴ هزار و ۱۱۲ نفر مستمری بگیر اصلی داریم، یکی از چالش‌های این سازمان بحث بیمه کارگران ساختمانی است که قرار شد هفت درصد حق بیمه از سوی سازمان و ۲۰ درصد آن از محل منابع صدور پروانه تامین شود که این وصول انجام نشد و کسانی که کارگر ساختمانی نیستند و از خدمات این بیمه سوء استفاده می‌کنند بیمه هایشان قطع خواهد شد.

او با اشاره به بهره برداری از طرح ۳۰۷۰ که مهمترین اقدامات سازمان تامین اجتماعی در یک سال گذشته است، افزود: این طرح در واقع بخش مهمی از تأمین اجتماعی الکترونیک با رویکرد تحول دیجیتال و هوشمند سازی فرآیند‌ها است. 

رئیس اداره تامین اجتماعی تربت جام ادامه داد: تامین اجتماعی در خصوص طرح ۳۰۷۰ برنامه‌ها و اقدامات مهمی را اجرایی کرده است، خدمات دیجیتالی سازمان تامین اجتماعی با راه اندازی و بهره برداری از ۳۰ خدمت غیرحضوری و با هدف گذاری کاهش ۷۰ میلیون بار مراجعه به واحد‌های اجرائی سازمان گسترش یافته و توسعه کمی و کیفی آن ادامه خواهد داشت.

ابراهیمیان بیان کرد: طرح نسخه الکترونیکی دفترچه تامین اجتماعی و طرح بخشودگی جرایم کارفرمایان از دیگر اقدامات مهم این سازمان است.

او با اشاره به شرایط کرونا تصریح کرد: با توجه به شرایط کرونایی و بحران اقتصادی و شرایط کسب و کار منابع مالی سازمان به شدت کاهش یافت و با همین شرایط سازمان تامین اجتماعی به تعهدات خود به جامعه هدف به موقع عمل کرد. 

رئیس اداره تامین اجتماعی تربت جام تاکید کرد: سازمان بخشودگی جرایم کارفرمایان در سال ۱۴۰۰  با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری،  ضریب بخشودگی را به نصویب رساند با این شرایط که کارفرمایان نسبت به بهمن ۹۸ نباید نیروی شاغل کمتری داشته باشند که بتوانند از بخشنامه بخشودگی بهره متد شوند.

ابراهیمیان اظهار کرد:  ۲۰ هزار نفر بیمه شده در تربت جام هستند که با حساب خانواده هایشان ۶۰ هزار و ۹۹۵ نفر از خدمات بیمه تامین اجتماعی استفاده می‌کنند. که این جمعیت ۲۵ درصد از جمعیت کل تربت جام را تشکیل می‌دهند. 

حسین برزگر معاون تامین اجتماعی تربت جام با اشاره به چالش افزایش حقوق مستمری بگیران گفت: صندوق‌های کشوری و لشکری با توجه به تامین بودجه، نسبت به افزایش حقوق و متناسب سازی اقدام کردند و تامین اجتماعی به واسطه تعهدی که به دولت داده بود متناسب سازی حقوق‌ها را مطابق با بحث تورم از مرداد ماه سال ۹۵ با توجه به قانون کار عمل کرد.

او افزود: در دوسال اخیر با توجه به شرایط بیماری کرونا و تورم متاسفانه درآمد‌های مردم متناسب با هزینه ها نبوده و مرداد ۹۹ متناسب سازی مستمری بگیران ‌تامین اجتماعی اجرایی شد.

معاون تامین اجتماعی تربت جام ادامه داد: تامین اجتماعی با ۴ هزار و ۲۰۰ مستمری بگیر، ماهانه ۱۵ میلیارد تومان حقوق پرداخت می‌کند.

انتهای پیام//ز. ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.