اجرای طرح «تبرکات علوی» در بوشهر/ یک تن گوشت قربانی بین نیازمندان توزیع شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر گفت: طرح «تبرکات علوی» به منظور حمایت از نیازمندان به مناسبت دهه ولایت در این استان اجرا شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حجت الاسلام محمدرضا اسماعیل پور مدرکل اوقاف وامورخیریه استان بوشهر، تلاش برای برطرف کردن محرومیت مستمندان را یکی از وظایف سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان کرد و افزود: در همین زمینه و به مناسبت عید سعید قربان و آغاز دهه ولایت و امامت، طرح «تبرکات علوی» در استان به اجرا در آمد و به همت مراکز افق امامزادگان و با مشارکت خیرین و از محل نیات موقوفات استان، ۵۵رأس گوسفند با هدف حمایت از افراد مستمند ذبح و قربانی شد.

او افزود: در این طرح، ۸۰۰ بسته نذور و گوشت گوسفند قربانی به میزان یک تن میان ۸۰۰ خانوار زیرپوشش و نیازمند پیرامون مراکز افق امامزادگان بوشهر توزیع شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر با تاکید بر لزوم احیای سنت قربانی در مناسبت عظیم معنوی و اعیاد اسلامی، ادامه داد: امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا و تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر لزوم حمایت از نیازمندان و افراد کم بضاعت، به این سنت حسنه بیش از پیش توجه شده است.


بیشتر بخوانید


اسماعیل پور با اشاره به اینکه یکی از اقدام‌های شاخص پیشوای مؤمنان و صاحب غدیر، امام علی (ع) برطرف کردن محرومیت و دستگیری از مستمندان بود، تاکید کرد: جامعه اسلامی باید در مسیر امام و پیشوای خود حرکت کند و همه ما وظیفه داریم از ظرفیت‌های موجود برای محرومیت‌زدایی بهره‌گیری کنیم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.