نماز عید سعید قربان در بوشهر برگزار نمی‌شود/ نظارت دامپزشکی بر ذبح دام‌های قربانی

نماز عید سعید قربان با توجه به شرایط کرونایی استان بوشهر، امروزبرپا نمی‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان بوشهر اعلام کرد: باتوجه به وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان، نمازعیدقربان امروز در هیچ یک ازنقاط استان اقامه نمی‌شود.

بر همین اساس، نماز جمعه این هفته  اول مرداد نیز در استان برگزار نخواهد شد.

رئیس و دبیر شورای روحانیت اهل سنت و رئیس شورای افتاء اهل سنت استان بوشهر نیز اعلام کردند که با توجه به گسترش کرونا و از آنجا که حفظ جان آدمی از واجبات دین مبین اسلام است، اهل سنت استان امروز آیین عید سعید قربان را برگزار نمی‌کنند.

یکی از مراسم روز عید قربان، قربانی کردن دام است.

نظارت ۲۹ گروه دامپزشکی بر قربانی کردن دام

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر اعلام کرده که امروز همزمان با عید قربان، ۲۹ گروه شامل ۱۹ گروه ثابت و ۱۰ گروه سیار با حضور ۱۱ دکتر دامپزشک، ۲۷ بازرس بهداشت گوشت و یک ناظر شرعی به مردم رایگان خدمات ارائه می‌دهند.

مرتضی بحرانی افزود: همه مکان‌ها و کشتارگاه‌های استان بوشهر با رعایت شیوه‌نامه‌های سازمان دامپزشکی کشور، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ستاد ملی مقابله با کرونا آمادگی لازم را برای کشتار دام قربانی و تحویل لاشه به متقاضیان به صورت رایگان دارند.


بیشتر بخوانید


او تاکید کرد: به صورت ویژه طرح نظارت و کنترل بهداشتی و شرعی بر دام‌های قربانی مردم را اجرا می‌کنیم.

مدیرکل دامپزشکی بوشهر گفت: ذبح دام قربانی در منازل و معابر ممنوع است و از کسانی که قربانی دارند می‌خواهیم برای جلوگیری از انتشار بیماری کرونا و بیماری‌های قابل انتقال از دام به انسان، خودشان در منزل و معابر عمومی دام ذبح نکنند.

او همچنین از مردم  خواست هنگام خرید دام اصول بهداشتی را رعایت کنند و به همراه خود عینک، دستکش و ماسک داشته باشند.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر گفت: یکی از خطرناک‌ترین بیماری‌های مشترک بین انسان و دام بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو است که برای پیشگیری از انتقال احتمالی این بیماری به افراد، توصیه می‌شود خانواده‌ها گوشت قربانی را حداقل ۲۴ ساعت پس از نگهداری در بسته‌بندی لازم در یخچال، مصرف کنند.

کمیته امداد آماده دریافت نذور مردم

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان بوشهر با اشاره به اینکه آیین نذر قربانی امروز (چهارشنبه ۳۰ تیر) همزمان با عید سعید قربان برگزار می‌شود، بیان کرد: افزون بر آمادگی ۱۶۰ مرکز نیکوکاری و دفترهای کمیته امداد در سراسر استان برای دریافت نذور قربانی، نیکوکاران می‌توانند کمک‌های نقدی خود را در این زمینه به شماره حساب ۰۱۱۰۷۶۹۷۴۹۰۰۱ با شناسه ۸۸۰۳۱۸۱۲۶ ، شماره کارت  ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۳۰۳۷۰ نزد بانک ملی و یا از طریق شماره گیری کد آنی پرداخت # ۱ * ۰۷۷* ۸۸۷۷* واریز کنند.

محمد رضا میری افزود: با همکاری مراکز نیکوکاری، بسیج، گروه‌های جهادی، هیات امناء مساجد، ستاد‌های نماز جمعه، شورا‌های زکات، دهیاری‌ها و موسسات خیریه نذور مردم در قالب نقدی و غیرنقدی (به ویژه گوشت قربانی) در تمامی شهر‌ها و روستا‌های استان جذب خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر نیز گفت: امروز در برخی مکان‌های متبرک استان سنت قربانی کردن دام صورت می‌گیرد و گوشت دام قربانی با همکاری مراکز افق به دست نیازمندانی که از قبل شناسایی شده‌اند، خواهد رسید.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.