سفیر جدید چین در آمریکا راهی واشنگتن شد

در بحبوحه تشدید تنش در روابط بین دو اقتصاد بزرگ جهان یعنی آمریکا و چین، «چین گانگ»، سفیر جدید چین در آمریکا عازم واشنگتن شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، در بحبوحه بدتر شدن روابط بین دو اقتصاد بزرگ جهان یعنی آمریکا و چین، افراد مطلع گفتند چین گانگ (Qin Gang) سفیر جدید چین در آمریکا امروز (سه‌شنبه) عازم واشنگتن پایتخت آمریکا شد.

چین گانگ یک روز پس از آن عازم واشنگتن شد که گفتگو‌های نادر سطح بالا در شهر تیانجین در شمال چین، بین وندی شرمن معاون وزیر امور خارجه آمریکا و دیپلمات‌های ارشد چین، در حالی به پایان رسید که دو طرف مواضع کنونی خود را تکرار کردند و هیچ نتایج مشخصی به دست نیامده است.

روابط بین پکن و واشنگتن در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا به شدت تیره شد و دولت بایدن با اتخاذ موضعی که از حمایت دو حزبی در این کشور برخوردار است، اما خطر عمیق‌تر شدن بی اعتمادی بین دو کشور را به همراه دارد، فشار بر چین را حفظ کرده است.

یک منبع آگاه گفت: چین گانگ ۵۵ ساله جایگزین سوئی تیانکای (Cui Tiankai) ۶۸ ساله می‌شود که سن او از سن بازنشستگی برای سفرای ارشد چین، فراتر رفته بود. سوئی ماه گذشته (میلادی) هشت سال ماموریتش در واشنگتن را که طولانی‌ترین دوره برای یک سفیر چین در آمریکا بود، به پایان رساند. او چهره‌ای مجرب و مورد احترام هم در پکن و هم در واشنگتن است.

بر اساس بیوگرافی چین گانگ که در پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه چین آمده است، او که معاون وزیر امور خارجه و سوابق کاری اخیر او شامل امور اروپا و تشریفات است، هیچ تجربه قبلی در خصوص آمریکا ندارد.

چین گانگ بین سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۱۴ (۱۳۸۵ و ۱۳۹۳)، دو دوره سخنگوی وزارت امور خارجه چین بوده است و به دلیل اظهارات تندش در دفاع از کشورش معروف شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار