مقاوم‌سازی ۱۵۲ هزار مسکن روستایی در خراسان رضوی

از مجموع ۴۳۰ هزار واحد مسکونی روستایی خراسان رضوی، تاکنون ۱۵۲ هزار واحد، معادل ۳۵ درصد، در قالب برنامه‌های مختلف مقاوم‌سازی شده و یا در حال بهسازی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، کمال‌الدین میرجعفریان معاون استاندار خراسان رضوی در برنامه ویدیوکنفرانسی افتتاح ۸۰ هزارمین واحد طرح مسکن محرومان بنیاد مسکن که با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، گفت: خراسان رضوی با برخورداری از مخاطرات طبیعی به ویژه گسل‌های متعدد، یکی از مستعدترین استان‌ها از نظر آسیب پذیری مسکن، بویژه در بخش روستایی است.

او افزود: از ۱۵۲ هزار واحد مسکن روستایی زیر پوشش طرح‌های مقاوم سازی، عملیات اجرایی ۲۹ هزار واحد که از سیل آسیب دیده بود، به اتمام رسیده است، ۱۲ هزار واحد دیگر آن مربوط به مددجویان کمیته امداد و ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مربوط به مددجویان بهزیستی است که مقاوم سازی آن‌ها در حال انجام است.




معاون استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه بخشی از خانه‌های غیرمقاوم روستایی در حاشیه شهر مشهد قرار دارد، ادامه داد: پارسال بهسازی ۱۰ هزار واحد مسکونی به استان خراسان رضوی تکلیف شد که از این تعداد هشت هزار واحد در روستا‌ها و ۲ هزار واحد در حاشیه شهر مشهد قرار دارد.

میرجعفریان بیان کرد: از هشت هزار واحد مزبور در خراسان رضوی تاکنون هفت هزار و ۹۱۹ واحد برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده اند که عملیات اجرایی هفت هزار و ۳۵۷ واحد از اسکلت تا سفت کاری در حال انجام است، از این تعداد نصب در و پنجره ۶ هزار و ۳۶۲ واحد انجام شده که عملیات اجرایی آن‌ها ظرف یکی دو ماه آینده به اتمام می‌رسد.

او تصریح کرد: عملیات اجرایی ۲ هزار واحد در حاشیه شهر مشهد آغاز شده است که بازسازی تعدادی از آن‌ها به مرحله سفت کاری رسیده است.

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.