تزریق ۱۱ هزار دُز واکسن کرونا در بردسکن

از مجموع ۱۱ هزار نفری که سن آن‌ها بالای ۵۵ سال می‌باشد ۸ هزار نفر نوبت اول واکسن و ۳ هزار نفر نیز هر دو نوبت را دریافت کرده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر مهدی عاقل‌تر مدیر شبکه بهداشت و درمان بردسکن گفت: جمعیت بالای ۱۸ سال شهرستان بردسکن ۵۵ هزار و ۶۱۹ نفر هستند که برابر جدول زمان بندی اعلام شده تاکنون بیش از ۱۴ درصد این جمعیت واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

او افزود: از مجموع ۱۱ هزار نفری که سن آن‌ها بالای ۵۵ سال می‌باشد ۸ هزار نفر نوبت اول واکسن و ۳ هزار نفر نیز هر دو نوبت را دریافت کرده‌اند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بردسکن با بیان اینکه به لحاظ وجود واکسن در شهرستان هیچ گونه مشکلی نداریم و واکسن‌های مختلف به وفور در شهرستان موجود است ادامه داد: از جمعیت بالای ۶۰ سال تا ۸۵ سال به بالا در شهرستان به طور متوسط بین ۶۰ تا ۸۶ درصد واکسن خود را دریافت کرده‌اند که می‌طلبد براساس جدول زمانبندی اعلام شده جامعه هدف نسبت به تزریق واکسن خود در موعد مقرر اقدام کنند.

 عاقل‌تر بیان کرد: درصورتی افرادی که از واکسن خود امتناع کنند و در زمان موعد اعلام شده دریافت نکنند، این اجازه به شهرستان داده نمی‌شود که افراد دیگر از واکسن استفاده کنند مگر اینکه جامعه هدف واکسن خود را تزریق کرده باشند.

او تصریح کرد: تا زمانی که بیش از ۸۵ درصد افراد بالای ۱۸ سال شهرستان واکسن خود را تزریق نکنند نمی‌توانیم ویروس کرونا را در شهرستان کنترل و مدیریت کنیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بردسکن تأکید کرد: اگر در سال جاری شاهد کاهش مرگ و میر‌های ناشی از کرونا در شهرستان بودیم به دلیل این بود که بیش از ۸۵ درصد جمعیت بالای ۷۵ سال به بالای شهرستان واکسن خود را دریافت کرده بودند.


بیشتر بخوانید


عاقل‌تر وضعیت فعلی رنگ کرونایی بردسکن را نارنجی اعلام  داشت و اظهار کرد: درحال حاضر ۸ نفر بستری مبتلا به کرونا داریم و متاسفانه بیش از ۷۰ درصد جمعیت شهرستان از ماسک استفاده نمی‌کنند.

 او با اشاره به اینکه شهر‌های اطراف بردسکن از جمله کاشمر وضعیت آن قرمز است افزود: مردم از سفر به کاشمر پرهیز کنند چرا که رفتن به کاشمر با پلاک بردسکن ۱۰ میلیون ریال جریمه دارد و از آن طرف متاسفانه ویروس دلتا در سطح استان فراگیر شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بردسکن ادامه داد: حتی رئیس بیمارستان، ولی عصر بردسکن مبتلا به کرونا شده است و در حال حاضر دوران قرنطینه را سپری می‌کند.

عاقل‌تر بیان کرد: از خانواده‌ها می‌خواهیم از هرگونه مجالس دورهمی به جد پرهیز کنند و تالار‌ها مجاز هستند با ۵۰ درصد ظرفیت مجالس عروسی را برگزار کنند در غیر این صورت با متخلفین برخورد می‌شود که درهمین راستا دو پرونده تخلف از تالار‌ها تشکیل شده‌است.

 

انتهای پیام//ر.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار