رئیس پلیس فتا استان کرمان عنوان کرد؛

فیشینگ در قالب پیامک‌های جعلی در سایت‌های خرید و فروش

یادگار نژاد گفت: مجرمان سایبری با ارسال پیامک برای کاربران در سایت‌های آنلاین، طعمه‌های خود را به درگاه پرداخت جعلی هدایت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سرهنگ امین یادگار نژاد، رئیس پلیس فتا استان کرمان گفت: کلاهبرداران با استفاده از ارسال پیامک‌های جعلی حاوی لینک‌های فیشینگ از سوی سایت‌های خرید و فروش اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

او افزود: در این روش کلاهبرداران به محض رویت آگهی ثبت شده از سوی شهروندان در سایت‌های واسط، اقدام به ارسال پیامک جعلی حاوی لینک فیشینگ با عنوان (تمدید آگهی با پرداخت مبلغ ناچیز) می‌کنند و از این طریق حساب بانکی قربانی را خالی می‌کنند.

این مقام انتظامی ادامه داد: هموطنان باید به این نکته توجه کنند که تمامی مراحل ثبت‌نام، درج آگهی و پرداخت‌های مربوطه فقط از طریق پنل‌های موجود در داخل اپلیکیشن و سایت‌های خرید و فروش صورت می‌گیرد و این برنامه‌ها برای پرداخت وجه از پیامک استفاده نمی‌کنند.

سرهنگ یادگار نژاد از هموطنان گرامی درخواست کرد: برای پیشگیری از این گونه کلاهبرداری‌ها از باز کردن لینک‌هایی که توسط پیامک به شما ارسال می‌شود خودداری کنید و تمام مراحل پرداخت را از طریق پنل خود برنامه و سایت انجام دهید.

این مقام مسئول گفت: شهروندان باید آگاهی و سواد رسانه‌ای خود را افزایش دهند تا مورد سرقت و کلاهبرداری با شیوه‌های نوین قرار نگیرند و در صورت برخورد با چنین مواردی موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir به ما گزارش دهند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.