چرا سرعت اینترنت ایران در رتبه بندی جهانی speedtest جایگاه خوبی ندارد؟

معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات درباره علت پایین بودن رتبه ایران در رنکینگ speedtest توضیحاتی را ارائه داد.

 مجید حقی معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره علت پایین بود رتبه ایران در رنکینگ جهانی سایت speedtest اظهار کرد: درباره نحوه اندازه گیری، مقایسه و ... این سایت اطلاعاتی نیست و برای جا‌هایی که نمونه‌های تست شده وسیعی وجود داشته باشد و گستره تست فراوان باشد، اگر محاسبه صورت گرفته به صورت میانگین بوده، هرچه گستره کوچک‌تر باشد رتبه بالا می‌رود.

معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی افزود: در همین سایت، کشور روسیه و هند رتبه پایین تری از ما دارند و بسیاری از کشور‌های بزرگ بعد از ما قرار گرفته‌اند.

او با بیان اینکه صحت و اعتبار این رتبه بندی را نه تایید و نه رد میکند گفت: مبنای اندازه گیری، نمونه‌های تست و روش‌های اندازه گیری و... مشخص نیست.

معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان اینکه نحوه اندازه گیری، نمونه‌های اندازه گیری شده، موضوعات آماری و... مبنای ارائه رتبه بندی سرعت اینترنت هستند و باید پایه و اساس تست سرعت مشخص باشد گفت: روش اندازه گیری باید روشن و شفاف باشد و ما این موضوع را نه تایید و نه رد می‌کنیم.

حقی درخصوص مقایسه اینترنت همراه و خانگی افزود: اعتقاد داریم که درخصوص اینترنت خانگی جای کار زیاد است و می‌توانیم بسیاری از لینک‌های پرسرعتی را که تکنولوژی آن فراهم شده ارائه کنیم. سرعت اینترنت خانگی باید افزایش داشته باشد.

معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان اینکه برنامه‌های زیادی در این حوزه در نظر گرفته شده گفت: مشکلاتی نظیر تحریم و کانکشن‌هایی که باید در شهر‌ها دیده شود موجود است و همکاری بین سازمان‌ها برای انجام اقدامات لازم در زمینه بالا رفتن اینترنت خانگی در دست پیگیری و اقدام است.

چرا سرعت اینترنت پایین است؟ / مشخص شدن و علت پایین بودن رتبه ایران در رنکینگ جهانی speedtest

حقی در پاسخ به سوالی مبنی بر افزایش سرعت اینترنت همراه گفت: در حال حاضر سرعت اینترنت همراه در بسیاری از نقاط بسیار خوب است و پوشش مناسبی وجود دارد، اما در زمان مصرف پیک سرعت و وضعیت شیوع ویروس کرونا که مصرف اینترنت افزایش داشته، این امکان وجود دارد که توسعه به این اندازه رشد نکرده باشد.

معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان اینکه در حال حاضر تجهیزات لازم در دست طراحی است گفت: در برخی نقاط کاهش سرعت به دلیل افزایش مصرف اینترنت، دیده می‌شود. همچنین در حال حاضر بحث حرکت به سمت ۵G از برنامه‌های اپراتور‌ها است.


بیشتر بخوانید


معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی افزود: در زمینه سرعت اینترنت خانگی و همراه قبول داریم باید در زمینه اینترنت خانگی گام‌های بیشتری برداشته شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۱۳ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
سوال من اینه. ایران دقیقا تو چ چیزی جایگاه خوبی تو اروپا داره ک این دومیش باشه. ما ده سال شایدم بیشتر از کشورا اروپایی عقبیم... کشورا دیده داره از 5جی و 6 جی استفاده میکنن حالا ما 4 جی رو بزور استفاده میکنیم. اونم ب ظاهر 4جی هس ولی 3 جی هم نیس
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۸:۳۲ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
عزیز داخل کشور چین که پیشتاز 5G بوده هنوز کامل ارائه نشده و 6G هنوز در مرحله تحقیقات هست حرف شما درست که سرعت خرابه به دلیل اینه که زیر ساخت مناسب نیست.
آخرین اخبار